Ik ben aan het vervellen :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Ik ben aan het vervellen :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Ik ben aan het vervellen :(

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik heb werkelijk zo hard mijn best gedaan op het strand om een kleurtje te krijgen. Was dat aardig gelukt vallen nu de vellen aan alle kanten eraf. Ik smeer met verschillende cremetjes maar het mag niet baten. Hopelijk geloven jullie me gewoon als ik zeg dat ik erg bruin was.
Buiten dat ik aan het vervellen ben heb ik mij ook deze trip weer aan een uitlaatpijp van een brommer gestoten. Op mijn been zitten nu dus twee plekken :( Ook daar is weer een ander cremetje voor nodig. Cremetjes smeren is nu dus een dag taak geworden.

Zondag zal ik Maleisië weer verlaten. Het zal even slikken worden maar ik vind het niet erg. Maleisië en zeker Kuala Lumpur en eigelijk ook de rest van Zuid Oost Azië hebben zo'n aantrekkingskracht op me dat ik weet dat ik hier weer terig zal komen. Keer op keer.

Het laatste bericht wat ik heb gestuurd dat was vanaf Perhentian Island. Perhetian betekend 'stop over'. Persoonlijk vind ik dat een onjuiste benaming voor dit eiland. Je kan hier heerlijk hangen, luieren op een luchtbedje in het water, beetje zwemmen en gewoon ontspannen zijn.Uiteindelijk moesten we daar weg omdat Kim weer vanuit Kuala Lumpur naar huis zou vliegen. Na drie weken samen erg genoten te hebben van alles wat Maleisië ons kon bieden ( zon, cultuur en eten)vonden we dat we de drie weken bijzonder af moesten sluiten. Dit hebben we gedaan door op de laatste avond samen naar de Lunabar te gaan. Dit klinkt misschien niet erg bijzonder maar dat was het wel. Deze bar met zwembad bevind zich op de 30 ste verdieping van het luxe pan American hotel. Hier hebben ze een soort nisjes/balkonnetjes vanwaar je op een spectaculaire manier over Kuala Lumpur bij nacht heen kan kijken. Voor mensen die van de stad houden is dit de beste aanrader die ik iemand kan geven. Je hoeft niet de Menara of de Petronas towers meer op. Drink een drankje in de Lunabar en je hebt de mooiste belevenis.

Nadat Kim weg is gegaan ben ik naar Penang gegaan waar mijn rug ongeschonden is gebleven. Penang is de eerste plek die voor mij niet in zijn voordeel is veranderd. Voor mensen die er ooit zijn geweest: Er komt een nieuwe brug, super modern en wel 22 km. Er komt een Times Square shoppingmall en Komptar is voor de helft gesloten en ziet er dus kerkhoverig uit. Ook het busstation hebben ze verplaatst naar ergens in de buurt van het vliegveld. Concluderend: wacht nog een paar jaartjes met naar Penang gaan en dan zal er een volledig nieuw luxe eiland zijn.

Na een beetje teleurgesteld te zijn over Penang ben ik terug gegaan naar de plek die mij nooit teleurstelt: Kuala Lumpur. Nog 1 dag zal ik hier met mijn handen mogen eten :)), omhoog kunnen kijken en Maybank kunnen aanschouwen en gewoon rond hupsen in een stad die nooit slaapt en altijd in je hart en plek zal vinden.

Zondag zal ik naar Cambodja vliegen waar ik iets heel anders maar minstens zo bijzonders zal kunnen aanschouwen. Ik ga naar Ankor Wat toe. De grootste en oudste Tempelstad van de wereld. Een stad die van ongeveer 1200 tot 1600 is gebouwd en een aantal eeuwen in de vergetelheid is geraakt.

Van al het nieuwe zal ik dan naar het oude gaan.

  • 21 September 2007 - 13:07

    Henny:

    Je vertelt zo beeldend dat het mee genieten is van je prachtige reis en je enthousiasme. Verder weer een fijne tijd.

  • 21 September 2007 - 13:53

    Marieke:

    ik wil ook!!!!!!
    geniet ervan. en nog veel plezier.

    kus marieke

  • 24 September 2007 - 09:28

    Rint:

    Zo te horen heb je het goed naar je zin. Geniet ervan. Overigens de ooievaart vaart gewoon verder. Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2007

Eerste reis na mijn grote reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2007

Hello Lady, you wanna buy a cold drink? One dollar

21 September 2007

Ik ben aan het vervellen :(

10 September 2007

Ja Bob

01 September 2007

Clocks

18 Februari 2007

Weer een ticket
Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 18430

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: