Ik heb niets van de aarbeving mee gemaakt. - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Ik heb niets van de aarbeving mee gemaakt. - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Ik heb niets van de aarbeving mee gemaakt.

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 December 2004 | India, New Delhi

Daar ben ik weer.
OP de mail had ik een aanta verontrustende mailtjes van verschillende van jullie gekregen en mijn moeder ook telefoontjes. Ik kan jullie geruststellen dat ik helemaal in oorde ben. Ik zat aan de andere kant van het land en daar was niets te merken van de aardbeving tot dat het nieuws kwam natuurlijk. Nu heeft iedereen het erover, alle kranten staan er vol van en overal staat de tv op nieuwszenders. Wat hier is gebeurd is heel erg ernstig en ik heb geluk gehad dat ik aan de andere kant zat.

Ik weet dat ik wel te laat ben om jullie een fijn kerstfeest te wensen. Ik hoop dat jullie wel het allemaal heel gezellig hebben gehad en iedereen vele kado's hebben gehad!! Hier was het een beetje kerst op zijn amerikaans. kerstavond en 1 ste kerstdag zijn het belangrijkst (waarschijnlijk zijn wij het enige land met twee kerstdagen, weet iemand waarom dat zo is?)daarbij zat ik in een geusthouse dat gerunt werd door een amerikaanse vrouw. Er hingen dus kerstsokken en op het menu stonden dingen als shephard pie en gindgerbread cake. Dacht ik natuurlijk gember....? zou dat soms een kerststol zijn. Natuurlijk was dat dat niet. het was echt cake en het was heerlijk. maar weinig nederlands aan kerstmis. heb wel de dag voor kerst en christmas-even samen met een amsterdamse meneer doorgebracht. op zijn motorbike heben we de hele dag door noord goa getrokken. Langs luxe huizen gereden en een klif beklommen met heel mooi uitzicht. Ik was al weer helemaal blij dat ik weer beter was na een zware verkoudheid (ik zei toch dat ik het hier te koud vond)Geheel gezond zat ik dus op de motorbike en stapte ik rechts van dat ding af. Kenners weten natuurlijk dat dat de kant is van de uitlaat. Marleen wist dat niet. Nu wel.Had een hele mooie brandblaar op mijn been. Het meeste last had ik daar alleen de volgende dag van. Was erg voorzichtig geweest dus de blaar was nog mooi en dicht tot ik naar het stadje ging lopen. Halverwegen voel ik iets nats aan mijn voeten. Ik keek om me heen en zag nergens een plas. Begreep het niet. Na nog een stap kwam er weer een golf vocht over mijn voet. Tja toen begreep ik het de blaar was door het lopen gesprongen. Dit was wel 1 van de vieste dingen die ik ooit heb gevoelt en het ergste was dat ik terug moest lopen en bij elke stap weer vocht voelde lopen. Nu gaat het al weer in het geheel prima met het been heb er een verbandje op maar dat is alleen omdat india erg vies is met opwaaiend vuil en dat soort dingen en ik het schoon probeer te houden.

Dit is waarschijnlijk ook het laaste waarbenjij.nu berichtje van het jaar 2004. Dat betekend dat ik jullie allemaal een zeer goed jaar wens en een zeer spetterend uiteinde. Aangezien oud en nieuw toch wel mijn favoriete feestdag is heb ik daar een zeer speciale plek voor uitgezocht omdat te vieren. De vraag alleen is of door de aardbeving ik daar kan komen. of het lukt en waar dat is...............laat ik jullie allemaal weten in het nieuwe jaar.

veel liefs,
marleen

Ps ik sta iedere keer weer te kijken wie allemaal mijn site blijken te volgen. Doet me heel erg goed om te horen.

  • 27 December 2004 - 10:12

    Marieke:

    gelukkig gaaat alles goed met je. ik zie het alweer hellemaal voor me, marleen op de motor, haha! nou succes met je been, veel plezier op oud en nieuw, waar je ook mag zijn!
    kusjes marieke

  • 27 December 2004 - 10:17

    Laury En Niek:

    ha die marleen,
    wat fijn om te weten dat het goed met je gaat. spannend hoor als je aan deze kant van de aardbol zit en ineens boel ellende op tv ziet waar jij ook in de buurt bent. zelfs als die buurt honderden kilometers verder weg is. ik wens je een ontzettend goed uiteinde en hoop dat je op je uitgekozen plekje kan komen en zo niet, dan kun je vanaf elke plek daarover dromen!! take care, dikke kus

  • 27 December 2004 - 11:54

    Sabine:

    Chaos daar joh!!! Heb je op www.nu.nl gekeken. Ik ben hier ook een beetje zonder nieuws. Ik hoop idd dat je door de aardbeving kan komen waar je heen wilt maar ik denk dat als je richting New Dehli gaat dat je nog wel eens een schok kan krijgen. In ieder geval heel veel succes!!!!!! Dikke kus uit een wit Frankrijk!!!!

  • 28 December 2004 - 10:24

    Geert Enj Jannie:

    Gelukkig gaat alles goed en we hadden al contact via msm gehad.Kijk uit en we horen weer van je en ook een gezellige jaarwisseling.Groeten Van Onkel and Aunt.

  • 31 December 2004 - 14:46

    Mariska En Gerben:

    Hoi daar!
    Fijn te lezen dat alles goed gaat! Wij hebben onze kerst achter de rug met een bezoekje aan kerstcircus en familiaire rondjes. Nu alles klaarzetten voor feestje vanavond. Bij jou is het net wel of net niet nieuwjaar, maar volgens mij zijn we redelijk op tijd met "Gelukkig Nieuwjaar en het veel plezier met je reis", enne met goede been van motor afstappen...
    Groetjes Thijs, Remco, Mariska en Gerben

  • 01 Januari 2005 - 16:04

    Henny Bygraves:

    Fijn te horen dat het goed met je gaat Marleen. Groetjes ook van Peter

  • 02 Januari 2005 - 18:38

    Melissa:

    Gelukkig nieuwjaar marleentje!!!! Hoop dat je het goed naar je zin hebt gehad met de feestdagen en natuurlijk Oud en Nieuw!!! Heb je een knalfuif gehad? Snap ik het nou goed en ben je nu in Kuala Lumpur? En nu op weg naar Indo?? Heb je Naast je drama met je uitlaatlaat-actie nog mooie dingen gezien en meegemaakt in India? Hier gaat alles goed. Lekker werken en rustig kerst en O&N gevierd. Feestje in het paard geweest met baco's dansen en sjansen!!

    Dikke kus melis

  • 03 Januari 2005 - 07:02

    Dick:

    OK dan Marleen..... Hoe is KL nu? Blij te lezen dat je niets van de beving hebt gemerkt.....
    See U soon on MSN
    XX "D"

  • 05 Januari 2005 - 18:06

    Martine:

    Hey lieverd!!!

    Ik wil je heel veel geluk wensen voor het nieuwe jaar!!!

    kus

  • 05 Januari 2005 - 19:54

    Gees:

    Hee marleenen! Veel gelukjes in het nieuwe jaar!!! wat was dan die speciale plek die jij had uitgezocht??? Ik was met rutger in parijs. Was leuk!! Lekker voor sacre coeur naar het vuurwerkje gekeken. was raar en heel anders dan in nederland. Wel heel speciaal. Was inderdaad ook eventjes benauwd hoe het met je ging. blij te horen dat je je reis gewoon voort kunt zetten. Ben jij effe blij dat je al weg was uit thailand! sorrie dat ik zo'n tijd niks heb laten horen. Ben simpelweg te druk geweest met werken, opdrachten en nog meer dingen! Veel pleziertjes met al je ondernemingen en laat de ranzige verhalen maar achterwege....wat een vies blaarverhaal!

    kuskus

  • 06 Januari 2005 - 17:12

    Charlie:

    gelukkig marleentje!! ik heb je wel gemist op oudjaar hoor!! maar was ook hier gezellig! tot snel weer x charlie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 18436

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: