Nog meer besos de Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Nog meer besos de Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Nog meer besos de Buenos Aires

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Ik had een andere titel kunnen bedenken voor dit verslag, maar de besos zijn toch wel het aller opvallendste hier. Iedereen zoent hier maar. Echt iedereen. Overal besos, besos en nog meer besos.
Voor al mijn lezers natuurlijk ook nog besos van mij aan jullie voor het nieuwe jaar.
Een check gaf aan dat de laatste keer dat ik geschreven had nog in het vorige jaar heeft plaats gevonden. Er gebeurt hier zoveel dat ik ook echt even goed moet nadenken wat er allemaal gebeurd is.

Op oudejaarsavond mocht ik van mijn huisgenootje mee naar een vriendin haar huis waar we oud en nieuw hebben gevierd. (Natuurlijjk heb ik toen alweer vlees gegeten ;) In het totaal heb ik al vier keer een beetje vlees gegeten. Ik ben een enorme carnivoor geworden.)
Het huis van het vriendinnetje en haar man lag in een andere wijk. Ik verblijf in Palermo waar de meeste toeristen en uitgaansgelegenheden zitten. Het vriendinnetje woont in Belgrano dat is de wijk hier naast. Zij woont in echt een mega huis!! Het was super gezellig en de volgende dag zijn we naar de countryclub gegaan om daar van het zwembad te genieten. Ja, ik heb het zwaar.
De dagen rond kerst waren enorm warm. Er was sprake van een enorme hitte golf, die in decenia niet zo erg is geweest. Díe mocht ik meemaken....... Het was inderdaad muy calor, maar ik heb het doorstaan.

In het nieuwe jaar is het vrijwilligerswerk beter gegaan. Verschillende keren ben ik in de sloppen geweest en heb daar tijd door gebracht met de kindertjes. Er zaten echt een aantal sschatjes tussen. Mijn tijd in Buenos Aires zit er bijna op en zo ook het vrijwilligerswerk. Nu is het dus plezier maken :) In Peru zal ik nog hulp verlenen aan de Soulsurfers foundation met de tasjesvrouwen en een nieuw recycle project.

Omdat mijn Spaans nog niet goed was heb ik ook nog wat extra lessen genomen. Dat was echt wel nodig. Inmiddels ben ik nu gepromoveerd tot het niveau Spaans spreken met taxichaffeurs! Een enorme prestatie al zeg ik het zelf. Nu is het vooral practico, practico en nog meer practico. Ik heb zelf een notitieboekje gemaakt die ik iedere keer meesjouw als spiekbriefje. Als ik thuis kom wil ik echt nog meer Spaanse lessen nemen, maar wel Argentijns Spaans. Mijn favoriete uitdrukking hier is ´Y vos?´Oftewel ´en met jou?´ Elke vraag beantwoord ik hier gewoon met: Mu bien, y vos???? Verder slissen ze hier ook zo leuk. Alles is sshh.

Morgen zal ik eindelijk echt vertrekken uit het huis waar ik woon. Het meisje waar ik bij logeer is echt een schat en ik heb er ook echt een vriendin bij. Bij de mensen thuis verblijven is zo´n andere ervaring. Je krijgt echt het leven van de mensen mee.
Zondag vertrek ik naar Uruguay en via airbnb zal ik ook bij de mensen thuis slapen. Ik zit dan in Montevideo bij volgens mij hele leuke mensen. Weer een nieuwe cultuur om mee kennis te maken.

Ik vind het wel erg jammer om hier weg te gaan. Buenos Aires is nog zoveel meer als wat ik ervan verwacht had. De mensen zijn echt super aardig en welkom. Ja ook de mannen zijn super charmant en complimenteus. Ook dat ga ik missen. Dus een oproep aan alle mannen: Laat de vrouwen toch eens voor gaan en houdt de deur open.
De mensen gaan hier sowieso anders met elkaar om. De mannen zijn echte mannen en de vrouwen ook echte vrouwen. Alle vrouwen zijn keurig verzorgd en echte dames. Ook dat is iets heel anders dan velen vrouwen in Nederland.

Ik ga nog even genieten van mijn laatste dag ( hoewel de 30ste vertrekt mijn vlucht van hier dus ik kom misschien nog even terug ;))

Muchas besos de Buenos Aires.

  • 20 Januari 2014 - 13:43

    Janny:

    Lieve Marleen,
    Ton en ik genieten van je verhalen en hebben het idee dat we erbij zijn, je schrijft zo ontzettend leuk. Wat beleef jij daar veel, dat kunnen ze je nooit meer afpakken. Geniet ervan met volle teugen!
    Dikke kus van ons beiden,
    X

  • 25 Januari 2014 - 17:37

    Anne:

    Lieve Marleen, wat een mooi verslag van je tijd daar. Je begrijpt nu ook wat beter waarom wij graag naar
    BA gaan en waarom ik zo zuinig om mijn eigen Argentijn ben :-) :-)
    Geniet ze. Liefs Anne

  • 25 Januari 2014 - 20:14

    Carla:

    Heerlijk! Dikke kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 18435

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: