Langer in maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Langer in maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Langer in maleisie

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Januari 2005 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Ik had beloofd eerder wat van me te laten horen en volgens mij ben ik nu weer inhet oude schema van 1 keer per week.

Allereerst maar weer de titeluitleg. ik zou 3 februari naar bali vertrekken. Nu is het zo dat er in maleisie veelchinese wonen. bijna wel eenderde van de bevolking. dan is er ook nog eenderde indiaas en de laaste eenderde is dan voor de maleisiers. Een behoorlijk gemengt boeltje dus en het mooiste is dat al deze culturen redelijk vredig met elkaar samen leven. Daar kunnen wij in nederland zeker nog wat van leren. Omprecieser te zijn wij kunnen dus van moslims leren want dit is een moslim land. Veel problemen in nederland zijn er wel met moslims maar dat wil zeker niet zegen dat ze allemaal zo zijn.
Wat wel hier zo is is dat de chinese en indiers een beetje jalours zijn op de maleisiers omdat ze zo mooi zijn. Ik vind dat wel erg schattig.
Natuurlijkben ik weer van mijn onderwerp aan het afdwalen. Eenderde is hier chinees en 8/9 februari is het chinees nieuwjaar. Dat word hier net zo uitbundig als in china met wandelende draken veel rode lampjes (rood is de kleur van feest en word ook voor verjaardagen gebruikt, zwart en vooral ookblauw is voor als er iemand overlijd, al het mooie chinese porselijn dat wij altijd zien met blauwe kleuren is eigenlijk voor de maaltijd als er iemand is overleden. Even een weetje) veel rotjes en veel feest natuurlijk. Omdat er zo weinig verschil zat tusen mijn vertrek datum en dit festijn heb ik besloten om mijn ticket te wijzigen en dit mee te maken. Maandag is er ook een feest. Dat is weer een feest voor de hindu\'s hier. Deze feestdag wil ikook graag meemaken. Weet alleen niet of mijn maag dat helemaal gaat trekken. Dit feest is namelijk met piercing devotions. Ik zal dit even uitlegen. Deze mensen laten zich helemaal in trans brenken en piersen dan naalden door hun wangen heen en lopen daar mee rond. Een erg bijzonder ritueel is dat hier dus ik ben weer heel erg benieuwd.

Dan nog even een uupdate van de afgelopen week. Zoals ik al had verteld zat ik op het eiland langkawi.Nadat ik al heel veel stranden en eilanden heb gezien dacht ik niet meer zwaar onder de indruk te kunnen raken van weer een ander eiland. Toch is dit wel gebeurd.Een super mooi eiland dat ooknog eens perfect onderhouden is en word. Dit eiland is wel geraakt door de tsunami, maar de schade viel mee en alles word weer terug naar zijn schoonheid gebracht. 1 persoon is hier door de tsunami overleden.
Op dit eiland hebben ze ook een cablecar. Op dat moment reisde ik met twee meisjes een duitse en nog steeds het ierse meisje kim. Geheel spontaan zijn wij de cablecar in gestapt. Vele van jullie weten waarschijnlijk dat hoogtes en ik niet de beste vrienden zijn. Nou viel de cablecar in singapore mee en waarschijnlijkhad ik iets vergelijkbaars verwacht.......dit was dus niet zo!!!
Kim begon al snel in de leuning te knijpen nog zo\'n honderd meter hoger begon ook ik zweterig te worden. Uiteindelijk ben ikop 754 meter hoogte geweest. Heb hem dus helemaal uitgezeten hoewel we op de helft weer terug konden. Met maagkrampen heb ik mezelf dus wel weer overtroffen.
Omnaar de cablecar te gaan ende rest van het eiland te bezichtigen hadden we brommers gehuurd. Ik natuurlijk niet want ik heb echt teveel ongelukken met die krengen op ko pangnang gezien dus weer achterop. En een ezel in het gemeen stoot zich geen twee maal aan de zelfde steen.Vol trots kan ik u alle meedelen dat ik een ezel ben want ik heb het zonder brandwonden of andere mismakingen doorstaan. Misschien als ik de digitale foto\'s van het avontuur nog krijg zal ik ze plaatsen want de helmen die hier verplicht zijn zagen er niet uit!!! Krijg de muppetfoto\'s hopelijk nog en zal dit met jullie delen.

tot weer de volgende mail en vind het nog steeds leuk dat jullie mij volgen.
veelliefs,
marleen

  • 22 Januari 2005 - 15:43

    Hans En Lenie.:

    Hoi Marleen.
    Leuk weer wat van je te horen, je ziet heel veel en erg mooie dingen begrijpen we uit je verhaal, geniet er maar van. En bij de chinese jaarwisseling in begin februari dan óók voor jou een prettige jaarwisseling.
    Kan je ook genieten van écht Chinees vuurwerk.
    Nu nog veel plezier en reisgenot en tot horens.
    Oom Hans en Tante Lenie.

  • 23 Januari 2005 - 09:27

    Merle:

    ha marleen! ik vind het super om al je verhalen te lezen..en ben best wel een beetje jaloers...je gaat toch nog wel naar Bali? is echt super daar!

    geniet van alles!

    liefs Merle ( vriendinnetje Sabien)

  • 23 Januari 2005 - 09:54

    Henny Bygraves:

    geweldig wat je allemaal doet en hoe je er van geniet. Heerlijk voor je, ben bijna jaloers op alles wat je onderneemt en meemaakt. Goeie reis verder Liefs Henny

  • 24 Januari 2005 - 14:10

    Irene:

    Haai Marleentje!

    Spannend allemaal hoor wat je allemaal meemaakt. Feestje met piercings....mmmhhh...klinkt er kinky hoor, maar goed. Hey als je tips in Bali of Java nodig hebt kun je me altijd mailen he: hoek_irene@yahoo.com
    Nou meid doe voorzichtig en tot over een tijdje weerrrr......xxx Ireen

  • 26 Januari 2005 - 18:24

    Melissa:

    He lieve marleen,

    Wat stoer zeg in een cablecar en zo hoog!! Moet het uitzicht wel geweldig zijn geweest :-) Cool dat je al die feesten mee gaat maken, ben benieuwd hoe je het zal vinden. Gaaf al die geloven en van alles wat proeven. Ga je daarna op naar Bali?? Nog steeds vollop aan\'t genieten? Hier is alles koud, met maar weer een klein beetje sneeuw dus geen sleeen of schaatsen voor oons, maar de zon is regelmatig aanwezig en dat maakt een hoop goed :-)

    Veel liefs en een kus melis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 18428

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: