De mannen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu De mannen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

De mannen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

'Hoe pleegt een Argentijnse man zelfmoord?'
'Door van zijn eigen ego te springen!'

Dit is een grap die de mensen in de buurlanden hebben over de Argentijnen. Misschien zit er wel een kern van waarheid in. De mannen zijn hier erg zelfverzekerd en besteden heeeeeeel veel aandacht aan hun uiterlijk. Eerlijk gezegt hebben ze naar mijn mening ook wel recht om daar arogant over te zijn want ze zijn prachtig. Naast het uiterlijk zijn ze ook erg arrogant en trots op hun land. Het land heeft ook veel. Ze hebben de paus, een konigin (Maxima) en Messi. Hahahah dat zijn de punten die aangestipt worden. De Argentijn is zo ontzettend trots op zijn land!
Toch zijn er ook nog punten die zeker aangepast kunnen worden.

Zoals de meeste van jullie weten iss mijn iPhone gestolen. Hiervoor moest ik aangifte doen. Dit ging als volgt. Het meisje van de organisatie waar ik mijn reis heb geboekt heeft het dichtsbijzijnde politiebureau voor me opgezocht. Daar aangekomen werd mij verteld dat de politiebureaus in verschillende gebieden zijn opgedeeld en dat ik bij het verkeerde burea was en naar een andere moest. Hoezo een registratiesysteem??? Met adres op zak naar het volgende politiebureau. Daar aangekomen werd mij verteld dat dit ook het verkeerde bureau was. Hoezo weten hoe je indeling van bureaus in elkaar zit??? Op naar het derde politiebureau. Dit was het juiste wist het meisje van de receptie te vertellen. Het kon alleen nog wel even duren want er was nog een wachtende voor mij. Oke ik wacht wel. Het meisje van de receptie ging daarna verder met lezen van een boek. Wat zij waarschijnlijk de hele dag doet. Er was ook nog een ander meisje. Een stagaire ofzo. Haar taak bestond uit verveeld naar de televisie kijken. Een derde meisje was duidelijk wel aan het werk, maar nog in opleiding. Nu en dan kwam een 20 jarig guppie in politiekledij en een mega ego even in haar verslag krassen om te zeggen wat ze allemaal wel niet fout deed.

Omdat ze waarschijnlijk de toerist snel kwijt wilde werd ik eerder geholpen en wel door het arrogante guppie. Het lezende meisje kon een heel klein beetje Engels dus die mocht vertalen. Zij een beetje Engels en ik een beetje Spaans. We zijn er uit gekomen en het meisje was een schat. Het arrogante guppie heeft mij tijdens het gehele gesprek niet 1keer aangekeken!
Werkend voor de prachtige overheid van Nederland was dit een prachtig voorbeeld van inefficiency ;))) Er zijn nog veel meer voorbeelden

Het arrogante guppy was een uitzondering. De andere mannen zijn heel anders. In de metro, taxi of op straat overal kijken ze met die diepe ogen zeer intens naar je en maken ze complimentjes. Je bent linda of hermosa of andere dingen die ik niet versta vanwege mijn beperkte Spaans. Mijn nieuwe huisgenootje ligt nog iedere keer dubbel. Afgelopen zaterdag waren we op een feestje en een man komt ineens naar me toe lopen en zegt in zwoel Spaans: jij bent degene waarom ik op deze wereld besta. Of zo iets. Het was alleen niet de man waarom ik besta ;)
Maar hoe houd je je hoofd cool en bestand tegen al deze knappen mannen en de complimentjes? Overal lees je het en iedereen heeft het gezegd: laat je niet meeslepen in het charmante geflirt van die Argentijnse mannen. Uiteindelijk is het een manier van doen en menen ze niet alles.
Voor mij is het heel simpel: ik ben er volledig niet tegen bestand! Ik laat mijn hoofd op hol slaan en vermaak mij prima. Geen idee hoe ik zonder al deze knappe complimenteuse mannen verder moet????

Ik ben even weg geweest. Een paar dagen naar Montevideo in Uruguay. De mannen daar waren anders. groter, minder verzorgd minder complimenteus en constant lurkend aan de mate. Mate is thee. Dat drink je gezamelijk uit een beker en met een termoskan water vul je dat iedere keer bij. Een super leuke en sociale gewoonte, maar de mensen in Uruguay sleuren dat ding echt overal met zich mee. Montevideo was een mooie, kleine stad met strand. Ik kon alleen niet wachten om weer terug te gaan naar mijn mooie Bs As met al mijn knappe mannen.

De tijd om te vertrekken is nu eindelijk aangekomen. Ik heb bijna 7 weken van Bs As mogen genieten en ben verliefd op alles aan deze stad. Wat was het heerlijk en wat vind ik het moeilijk om hier te vertrekken. Ik ga het missen en wil volgend jaar er graag weer terug.
Maar met dit eind begint ook een nieuwe avontuur. Ik ga nu echt reizen. Morgen vertrek ik naar Guayaquil. Een mega criminele stad in Ecuador. Na alle lange nachten hier in Bs As ( eten start hier pas om 2300 en daarna ga je uit! Slapen ga je pas in de vroege uurtjes) ga ik daar maar weer netjes na zonsondergang mijn hotel opzoeken en slapen. Ik verblijf daar ook niet lang. Twee nachtjes en dan ga ik de prachtige stranden van Peru en de tasjes mevrouwen opzoeken.

Nieuwe verhalen en avonturen komen er dus spoedig weer aan. Ik ga nu voor de laatste keer genieten van mijn mooie Bs As met straten vol met knappe, aantrekkelijke mannen.

Los ulitimo besos de Buenos Aires

  • 29 Januari 2014 - 17:13

    Tineke:

    Hoi Mijn Kind
    Fijn iets over je leven daar te horen ,klink allemaal heel erg gezellig ,met al die knappe mannen , geniet nog maar even ,en kijk uit naar je volgende verslag .
    Dikke kus Mams

  • 30 Januari 2014 - 18:22

    Laury:

    ik ben fucking jaloers op je, op alles! xx

  • 31 Januari 2014 - 22:45

    Anne:

    En ze blijven charmant, ook na 30 jaar samen!
    Geniet ze!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 18437

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: