Poep Peru - Reisverslag uit Talara, Peru van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Poep Peru - Reisverslag uit Talara, Peru van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Poep Peru

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 Februari 2014 | Peru, Talara

Vanuit Lobitos Peru waar de tasjes mevrouwen zitten weer een update.

Na mijn vertrek uit het mooie fijne en wonderschone Buenos Aires met alle knappe mannen ben ik naar Ecuador gevlogen. Dit was meteen al anders. Kleine, niet aantrekkelijke mannen en verder een heel crimineel arm land.

Bij mijn inchecken begon het al mooi. Ik mocht niet baarden zonder een ticket uit Ecuador anders kreeg ik problemen met de immigratie. Ik heb daar staan wapperen met mijn ticket van Peru naar Nederland maar dat mocht niet baten. In het Spaans werd mij medegedeeld dat ik ergens op de luchthaven een busticket kon kopen of een vlucht naar Lima kon kopen bij de betreffende luchtvaart maatschappij. Ik wilde niet naar Lima dus ik op zoek naar die buskaartjes. Snapte er niets van want waarom zou je in Argentinië een buskaartje van Ecuador naar Peru kunnen kopen. De andere mensen deelde mijn mening en natuurlijk was het niet mogelijk. Ik moest daar naar een internetcafe en een site van een busmaatschappij zoeken en een ticket boeken en uitprinten. Ik wist geen busmaatschappijen en mijn Spaans is natuurlijk nog steeds erg slecht. Inmiddels begon ook de tijd om te boarden te dringen. Verhit en overstuur heb ik in mijn beste Spaans tegen het meisje aan de balie staan schreeuwen. Met als gevolg dat ze medelijden met mij kreeg. Ik mocht mee naar de office van de vliegtuigmaatschapij waar zij op een site die alleen in het Spaans was een busticket voor mij gekocht. Al met al goed geregeld maar toen moest ik wel rennen om te boarden. Zonder te roken vloog ik de taxfree in om er achter te komen dat ze geen fernet hadden en ook geen rookruimte. Ongerookt en gehaast stapte ik het vliegtuig in.
Overbodig natuurlijk om te vermelden dat de immigratie officier nooit naar mijn ticket uit Ecuador heeft gevraagd

  • 13 Februari 2014 - 10:05

    Betty Reinhard:

    Hi Marleen,

    Wat een spannende dingen maak jij toch mee. Toch maar een cursusje Spaans volgen als je weer terug bent in Nederland. Ja als je de taal niet echt goed beheerst dan wordt het knap lastig om dingen te regelen. Maar goed je bent in ieder geval vertrokken, zonder te roken. Neem aan dat je na aankomst wel een paar gerookt hebt hahaha. Dus je bent nu op weg naar de dames die de plastic tasjes maakt. Ben benieuwd hoe dat verloopt qua reizen. Je bent nu al een tijdje op pad en ik neem aan dat je nog wel is een keer terug wilt naar Argentinie, naar al die knappe mannen. Als je weer terug bent in Nederland dan horen we wel alle verhalen van je en laat je eventuieel de foto's zien die je gemaakt hebt.
    Marleen een goed verblijf daar bij de dames en horen wel weer iets van je zodra je in de gelegenheid bent.

    Groet Betty xx

  • 13 Februari 2014 - 21:11

    Laury:

    tjsonge ze maken het je ook niet makkelijk he die immigratiemensen. was je net zo overstuur als met je teennagel op de beweegbare brug in curacao? zo ja dan begrijp ik wel waarom ze jou toch zo snel gingen helpen hihihi. nou sterkte en heel veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 18455

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: