Ja Bob - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Ja Bob - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Ja Bob

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Oké op speciaal verzoek ben ik maar weer eens aan het schrijven. We zitten nu op de Perhentian Islands en ik ben redelijk verbrand. Bij thuiskomst zal ik dus wel wat vellen overal hebben. Vooral bij mijn haargrens is het erg pijnlijk. Maar dit is dan ook het enige wat ik te klagen heb. Stiekem doen we iedere keer of we het slecht hebben. We zitten hier aan geheel helder blauw water met uitzicht op de bergen. Weinig stroming zodat je luchtbedje niet ver afdrijft. Het enige waar we ons zorgen om maken hier is welke bikini we aan doen en waar we gaan eten. We boeken hier per nacht en elke ochtend kijken Kim en ik elkaar aan en zonder het uit te spreken weten we dat we hier nog weer een nachtje blijven. We hebben nu erg weinig actie hier dus Bob!!! Gister ben ik op een snorkel tocht geweest. Ik heb een schildpad gezien. Zo'n hele grote!!! Verder ook nog een heleboel andere visjes maar ik ben al helemaal gelukkig met op een boot varen en zo nu en dan in het water springen om een beetje te zwemmen. Wat wel spannend was ( althans dat vond ik) de schipper die ging halverwege even een blowtje roken. Op zich natuurlijk in NL niet zo bijzonder maar dit is Maleisië!!!! Hier wordt je daar voor opgehangen. De soepelheid die Thailand inmiddels kent ( kans dat je gratie krijgt van de koning en dat je straf omgezet wordt naar levenslang tussen de kakkerlakken) dat bestaat hier niet. Gister op de boot is dus wel weer gebleken dat mensen ook daar uitzonderingen op vinden.

De tijd voor we op dit paradijs kwamen was noch wel wat actiever en met veel reizen. Allereerst hadden we natuurlijk ons feesten in Kuala Lumpur. Die stad is daar voor gemaakt. Shoppen en uitgaan en nog meer shoppen en uitgaan. :) Na bijna een week in KL zijn we naar Melakka gegaan. Hier heeft vroeger de VOC ook een tijdje een haven gehad en zo hebben ook de Nederlanders een tijdje de macht hier gehad. Ter ere van de 50 ste verjaardag van Maleisië heeft de Nederlandse ambassadeur bedacht dat het ook leuk is om rond die tijd een Nederlandse week in Melakka te houden. De grote grap was dat iedereen er heen kwam om met levens grote nep koeien op de foto te staan ( die stonden zelfs in de krant)Mij daarentegen werd in eens duidelijk dat mijn reisgenoot ( Kim) erg dol is op de Nederlandse cultuur. Vol overgave heeft zij zich verlekkerd aan mini oliebollen op een stokje, nog meer mini poffertjes als dat ze normaal al zijn en kroketten met een raar kleurtje op een stokje wederom. Ook de gehaktballen die waren weer van kippenvlees gemaakt. Tja je moet het maar bedenken!!!! Kim heeft in elk geval de poffertjes geprobeerd, maar was toch gelukkiger van het zien dan van het eten van die dingen.

Na Melakka zijn we ook nog een nachtje naar Singapore geweest. Om daar heen te gaan vind ik zelf wel leuk voor de stempels en hun briljante vliegveld maar voor de rest hoeft het van mij niet zo. Het is allemaal zo schoon en netjes. De airco staat zo hoog dat je eerder stijve tepels hebt dan dat je zweet. Tenslotte is het in vergelijking met alle andere landen ook veels te duur. Grappig hoe gauw je de Nederlandse prijzen vergeet Ik vind nu twee euro voor een pakje sigaretten al een rip uit mijn lijf ;)

Samengevat: Alles gaat hier helemaal prima begin er al echt weer als een reiziger uit te zien en snak geen moment naar huis.

  • 10 September 2007 - 08:35

    Stephanie:

    Hey een vers verhaal...maar ik krijg helemaal geen meldingen in mijn emailbox dat je iets geschreven hebt :-(.

    Klinkt allemaal erg goed & relaxed. Ben blij dat je het nu rustig hebt, gegeten hebt en lol hebt. Veel plezier vandaag....

    Doeg!

  • 10 September 2007 - 09:55

    Rint:

    Geniet ervan, behalve de blowtjes!!! Hangen houdt je niet zolang vol.

  • 10 September 2007 - 20:50

    Diandra & Bob:

    Hoi Marleentje,

    kijk, dat zijn de teksten! Leuk hoor allemaal. Wat gaaf ook dat je een schildpad hebt gezien. We zijn alleen toch ook wel nieuwsgierig wie die foto heeft gemaakt van jou op het strand. Tsja er is geen ontkomen aan want we zien ook 2 harige benen in een hangmat op de foto.....:-)

    Jezus (lobster),

    wat een leuk verhaal zeg, hoe ziet die nieuwe ... op je rug eruit?

    oja, kan je wat schildpaddensoep voor me meenemen?

    Waar ga je hierna naar toe?

    Kus je broer en zijn vriendinnetje

  • 10 September 2007 - 21:51

    Robert:

    schatje ,nu lekker naar je zin heel veel genieten ja xxxxxxxlove ya

  • 11 September 2007 - 19:21

    Laury En Niek:

    ha die marleen,
    wat klinkt dat weer heerlijk, die verhalen. brengen prachtige herinneringen terug. geniet nog van het laatste stukje samen met kim en daarna nog met jezelf en alle anderen die je nog gaat ontmoeten. veel plezier en liefs

  • 17 September 2007 - 21:01

    Collega Janny:

    Ha Marleen. Wat heerlijk heb jij het daar, geniet er maar van. Leuk om je belevenissen te lezen.Hier is alles goed, weliswaar mis ik je maar daar is wel mee te leven.Nog veel plezier de komende weken, dikke kus Janny

  • 18 September 2007 - 16:22

    Laury:

    ha lievie, wat een coole shirts! toppie bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2007

Eerste reis na mijn grote reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2007

Hello Lady, you wanna buy a cold drink? One dollar

21 September 2007

Ik ben aan het vervellen :(

10 September 2007

Ja Bob

01 September 2007

Clocks

18 Februari 2007

Weer een ticket
Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 18447

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: