eilanden - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu eilanden - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

eilanden

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Oktober 2004 | Thailand, Ko Samui

Hallo allemaal, weer een berichtje uit het lekker warme thailand. Sorry kan het niet laten, heb zo'n hekel aan die kou die jullie nu thuis hebben dat ik blij ben dat ik hier zit. afen toe is het wel een beetje erg warm. maar daar komen we wel weer overheen.
De laaste update die ik jullie heb gegeven was dat ik nog steeds in pai zat. inmiddels hebben we al weer een heleboel andere plaatsen aangedaan en zitten we in het zuiden. Na een tocht van 24 uur waren we in ayuthaha aangekomen. eerst een boemel busje naar chaingmai terug te komen. vandaar uit de trein naar ayuthaha. Daar zaten we in een heel mooi geusthouse voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ayuthaha is de oude hoofd stad van thailand. Daar stonden ooit vele mooie oude tempels. De burmese hebben dit alleen in een oorlog allemaal verwoest en al het goud mee genomen, Nu staan er alleen nog maar ruines. Ook deze ruines zijn erg mooi om te zien. Wij hadden bedacht dit allemaal fietsend te bekijken. Aangezien het erg warm was gingen we dit pas aan het eind van de dag doen. Punt was alleen dat de meeste nu dicht waren en het nu donker werd. Na wat kletspraatjes met de beveiliging bij verschillende tempels mochten wij na sluitingstijd nog naar binnen (over de muur heen klimmen) en hebben gratis alle Waten (tempels) bezocht die mooi verlicht waren in het donker. Maw we hebben ze op het best gezien.

Na ayutha zijn we weer naar bangkok door gegaan. en daar zijn wij ook naar patpong gegaan. Patpong zijn twee straten in bangkok die duidelijk laten zijn wat de ranzige manelijke toerist in thailand komt doen. Na veel research van te voren wisten we naar welke tent we moesten gaan die vrouw vriendelijk was. Daar hebben we kunnen aanschouwen waar een vrouw allemaal toe in staat is. Zij kunnen ping pong ballen bananen en pijltjes wegschieten. gericht ook want met die pijltjes werden balonnen kapot geschoten kaarsje uitgeblaasen en flesjes geopend. Dit was dus duidelijk een bizare avond.
Begin al wel een super held te worden in het met de bus en boot reizen in bangkok. heb het al bijna door.
Een ander ding waar ik al steeds meer handigheid in krijg is de kniel toilet. Een apart en vermoeiend ding. maar we een stuk hygieniser voor de billen. Kan inmiddels nu naar de knieltoilet met rugzak op tas op mijn buik met een lange broek aan en dan uit mijn tas ook nog toiletpapier halen. Bij terugkomst heb ik enorme beenspieren van deze toiletten Hahaha.

Terug naar het verhaal. Na bangkok zijn we naar phuket gegaan. Dit hebben we met een grote airconbus gedaan voor maar 250 bath (5 euro) dat is heel erg goedkoper. goedkoper als de tweedeklas trein. In phuket zijn we erg kort gebleven en hebben niet veel gedaan. veels te toeristisch eiland en duur. Van daar uit hebbne we boor en bus genomen naar Ko Samui een eiland aan de andere kant. de bus was vrij normaal. Gewoon lokaal vervoer.De boot daarentegen was een nachtboot.. op ons kaartje stond een bed nummer vermeld. Dat is fijn dacht ik. Op de boot bleek dat het een schuit was met 25 matrasjes aan de ene kant en 25 aan de andere kant. En dan heb ik het over matrasjes van 40 cm breed. Op deze manier ben je erg intiem met de persoon die naastje ligt. Ik had geluk stephanie lag aan de ene kant en een israelisch meisje waar mee we hadden gekaart aan de andere kant. In het slechtste geval had ik ook naast een dikke bierdrinkende engelse kunnen liggen. Die waren ook op de boot. dronken en al.
Hier aangekomen zitten we in een heel mooi resort aan het strand met een zwembad. Langs het strand en het zwembad staan mooie bungalows met airco en eigen faciliteiten. daarachter staan leuke houte huisjes met een fan en daar achter staan de cheap huisjes. bed en douch. drie keer raden waar ons buget ons naar toe heeft gebracht??? we hebben alleen net zoveel rechte in het zwembad als de airco huisjes. wat trouwens toch zonde is aangezien je er alleen maar slaapt.
Zondag gaan we naar Ko Pagnang. donderdag is namelijk de full moon party ( dans feest waar alle backpackers naar toe gaan)en wij dus ook. Direct na het feest ongeveer ga ik weg. Mijn boot vertrekt om 7 uur 's ochtens. Op deze manier ga ik de 29ste nog de grens over dan ben ik maar 1 dag te laat voor mijn visa. Daar zullen ze hopelijk niet moeilijk over doen.
Vandaaruit ga ik naar Pulau penang. een eiland van maleisie. even aan het nieuwe land wennen om dan naar Kulala lumpur te gaan. heb er zin in om nou wat anders te zien dan die thaien. Ze zijn aardig maar soms ook heel vermoeiend. Vooral om 6 uur in de ochtend na 5 uur slapen om je een taxi aan te smeren. voor dat ik mijn sapje en sigaret op heb. Snappen ze dat dan niet dat ik dan nog niet wakker ben????
Ander probleem had ik met het taal probleem bij de kapper. Ik spaar erg hard om het te laten groeien. Vraag of ze het konden bijpunten hier. Duidelijk alleen de doooie puntjes. Laat een halve cm zien en wat doen ze........10 cm.
elke spiegel die ik langsloop doet mij nog pijn.

dat waren weer de ervaringen van de afgelopen tijd. Ik houd jullie op de hoogte,
marleen

ps rafting is niet doorgegaan helaas. rafting is wildwatervaren in een rubbereboot.

  • 22 Oktober 2004 - 05:48

    Laury En Niek:

    ha die marleen,
    het is half 8 's ochtends en ik zit met een bakkie koffie achter mijn bureau en probeer mijn eigen open te krijgen. nou dat is gelukt na het lezen van jouw avonturen. oh wat heerlijk om te lezen. ik spring echt terug in de tijd en voel me warm worden van binnen zowel letterlijk als figuurlijk. ps kun jij ook al wat met pingpongballen?!? denk aan mij tijdens de full moon party. have fun. dikke kus

  • 22 Oktober 2004 - 06:35

    Rint De Jong:

    Lieve Marleen,
    Leuk die indrukken. Lijkt of ik een beetje meereis.Hier zijn de eerste herfststormen alweer begonnen. Mijn laatste reiservaring is een tripje met Oma naar Vledder. Was een gezellig dagje en Oma heeft genoten. Overigens in Drenthe zijn ze ook moeilijk te verstaan. Ben benieuwd naar je belevenissen in Maleysië.
    Pas goed op jezelf.
    Dikke knuffel.

  • 22 Oktober 2004 - 07:53

    Sabine:

    Ik dacht, geen bericht is goed bericht:-) Je vermaakt je prima zo te lezen. Hoe kan het ook anders. En wij maar jaloers zijn hier;-) Veel pleziertjes! (Morgen naar Maroon5) ik zal voor de grap een dansje voor je maken....ennuh ik heb oko geyoga't! Hahaha.

  • 22 Oktober 2004 - 19:51

    Mams:

    Hallo Meisje
    Heb genoten van je verhaal,heb je al in je fotoboek gekeken iemand heeft je iets gestuurd ik hoor gauw weer van je.liefs Mams.

  • 22 Oktober 2004 - 22:29

    Oompje:

    Ben er ook weer na 14 dagen onderweg geweest te zijn en heb je ervaringen gelezen . Zie de volgende tegemoet en geniet van het mooie weer daar.Groetjes Ome Jannie en Tante Geer.

  • 23 Oktober 2004 - 17:58

    Gees:

    Ha...marleen! klinkt weer als een typisch marleen-avontuur. Jij vermaakt je wel geloof ik. Vooral dat van die tempels bezoeken na sluitingstijd vond ik cool. Ik geniet enorm van al je avonturen, wou dat ik met je kon ruilen. Ben ziek!! muuuu. Soort van buikgedoe, iedergeval heel erg vies. Jaaa...en ik heb sabine meegenomen naar yoga, ze vond het superzwaar...maar wel cool. 'T is wenne he?!
    nou...we kijken weer uit naar je volgende verhaal, waarin je natuurlijk uitvoerig gaat vertellen over je full-moon party.

    kuskus

  • 24 Oktober 2004 - 11:41

    Hans.:

    Hoi nicht.

    Je maakt best het één en ander mee zo, maar geniet met volle teugen. Je moet maar niet teveel in de spiegel kijken als het pijn doet want dat kan je over een jaar ook nog wel doen, kijk nu maar naar al het moois om je heen want dat wordt over een jaar misschien lastiger om er naar te kijken en van te genieten.
    Ook van je geleerd wat rafting is, ik had er echt nog nooit van gehoord.
    Ben benieuwd naar je foto`s.
    Joh Marleen, het beste nog veel plezier en geniet nog maar even.
    Doe óók Stephanie de groeten van ons en blijf voorzichtig.

    XXX Hans.

  • 24 Oktober 2004 - 14:15

    Marion:

    Lieve Marleen,

    Zo leuk je ervaringen te lezen. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen die er ook zo van genieten. Voor mij is het een hele onbekende wereld, maar het lijkt me geweldig. Trouwens mijn complimenten voor je schrijfstijl, ik vind dat je heel leuk, humoristisch schrijft. Misschien staat je nog een carrière als schrijfster te wachten in 200x??

    Geniet van je reis en liefs van Guusje en Marion

  • 26 Oktober 2004 - 11:25

    Martine:

    Hey marleentje!!!

    Heerlijk aan het genieten zo te lezen!!
    Maak je een dansje voor mij donderdag!!!!
    x

  • 27 Oktober 2004 - 11:45

    "D":

    Hi Marleen,

    Leuk meid, erg leuk zelfs, je belevenissen.... ;) enne doe het niet kalm aan he?

    Ciao "D"

  • 28 Oktober 2004 - 14:34

    Sabine:-):

    Hallo lieve Marleen,

    Ik neem aan dat je feest erop zit. Deze dag heeft een beetje een nare toon. Ik zou namelijk vandaag in het vliegtuig naar Brazilie zitten.....Ik ga je zo e-mailen want ik heb nog wel wat meer te melden. Hoe was Full Moon??? Kus!

  • 05 November 2004 - 22:38

    Marie:

    Wat heb je het leuk daar!!!! Leuke verhalen! Veel plezier!
    Dikke kus,

    Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 18473

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: