Hippiedorp - Reisverslag uit Pai, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Hippiedorp - Reisverslag uit Pai, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Hippiedorp

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Oktober 2004 | Thailand, Pai

Daar ben ik alweer. we zijn nu echt heel actief bezig. We zijn in een plekje dat heet Pai. Heeel erg leuk en heel erg klein. Je zou denken dat het minder populair is voor de toeristen, maar dat is niet waar. wat wel zo is dat het een heel soort ander toerist hier is. Je hebt hier de echte backpackers. De vervelende toerist is hier niet. Dus dat is wel heel fijn. Dit plekje bestaat uit drie straten en dat is alles. Helaas is de 7eleven al in aanbouw. Wat jammer is want dit plekkje heeft iets authentieks. Wat erg opvallend is is dat de de farang ( oftewel buitelanders) die hier zitten ook vaker langer blijven. Veel wonen hier ook. Zij hebben het echt toch een soort hippie gemeenschap gemaakt. Iets anders wat opvallend is, is dat het hier boedistisch en moslim is. dat zie je aan de kleren en ook vooral aan het eten. Hier heb je veel falaval en humus op de kaart staan. Ook voor het eerst is er weer een heleboel brood dat aangeboden wordt.

Zoals ik al begon zijn we ook actief geworden. Vandaag hebben we een fiets gehuurd. Ja in de hitte bergje op bergje af. Moet er wel bij zeggen dat ons niet verteld was van te voren dat het zoveel heuveltjes op waren. We hadden het wel gevraagt maar ze zeiden dat het wel meeviel. Tja die mensen zaten niet op zo'n fiets als dat ik zat. Slag in het wiel liep aan en was veels te laag. Wat miste ik mijn halleluja fiets zeg. Geheel bezweet (later ook ondergeregend) zagen wij er voor iedereen zeer comisch uit. Ben nog nooit zovaak uitgelachen. Onze trip ging naar een olifantentocht en naar de hotsprings.
Oke marleen natuurlijk weer haar slimme actie door te denken dat ze dat wel kon. Staan we boven op een ding om op de olifant te stappen en krijg ik de kriebels. Het was echt veels te hoog. Zag mezelf er al helemaal afglijden. Ik mocht ook meelopen uiteindelijk. daar was ik naderhand ook erg blij mee. Stephanie is met Ot (de olifant van 22 jaar) de rivier op gegaan. Dat was de bedoeling. Of het ook de bedoeling was dat Otje ging rondjesdraaien is nog de vraag. Stephanie haar fototoestel kan ook filmjes maken. Ik heb erg veel lol gehad op de kant. Daarna hebben we in een hattub gezeten van natuurlijk heet water. Daar voelt mijn huid nu erg zacht van. Vervolgens in de hitte naar de hotsprings gefiets. Daar was het nog heter. Al mijn porien zijn dus nu gereinigt.

Voor morgen heb ik een yogacursus voor mezelf geboekt. Ik ga er eindelijk mee beginnen!!! Word een leuk dagje. Voor daarna staat er op de planning twee dagen rafting. Dat is nog niet geboekt. Dingen veranderen hier nogal. Youke hebben we ook eerder gedag moeten zeggen. Zijn vriendin daar de dochter was ziek. Hopelijk komen we elkaar later nog tegen,want dat is wel de bedoeling.

Veel leuke dingen gedaan en nog veel leuke dingen in het vooruitzicht. Voor iedereen die op mijn broertjes verjaardag is (13 okt!!) dan zit ik dus op het water te raften en slaap in de bush bush.

Vanavond is er een tentje dat een speciale avond heeft met een lopend buffet. Ik kan dus heel veel eten uitproberen wat ik niet zomaar zou bestellen. Heb al veel uitgeprobeert hier en vind eigenlijk alles lekker. Net als de vreemde nooitjes die ik net van de yoga mevrouw heb gekregen.

Concluderend: we hebben het heel erg leuk hier. (misschien dat ik de laaste dagen van november hier terugkom)

velen groeten,
Marleen

ps. ik ben alle telefoonnummers vergeten dus ik kan niemand smsen wel als jullie mij er 1 sturen want dan heb ik je nummer.

  • 11 Oktober 2004 - 18:20

    Gees:

    Ha! dat is gaaf zeg! Was die olifant ook aan het poepen toen stephanie erop zat? Dat zou pas lachen zijn (nee hoor , grapje) Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat helemaal niet durfde...ik vind een paard al hoog! En hoe vond je de yoga les? Ik doe dat al weer een jaar, nou, een combinatie dan van tai chi, pilates en yoga en ik vind het echt te gek. Was vast wel wennen met de lenigheid, of ben je behoorlijk lenig? Laat me is weten hoe die echte kenners dat doen, vind ik cool om te weten.
    O, bob, vier je het ook??

    groetjes!

  • 11 Oktober 2004 - 18:21

    Hans De Jong.:

    Hoi Marleen.

    Boeiend je verhalen te lezen, alleen heb ik een vraag: Wat is rafting, dáár heb ik nog nóóit van gehoord.
    Veel plezier verder en tot horens.
    Hans.

  • 12 Oktober 2004 - 13:43

    Robert:

    zo lekker aan de conditie bezig,walletjes weg werken,lekker kleurtje,beetje yoga voor de geest(helemaal in balans,ying/yang .dat gaat de goede kant op zo lekker in de bush bush,ik probeer ook weer beetje balans beetje sporten,over algemeen vroeg naar bed,minder uit gaan,zonnebankje(beetje mislukt,had mijn billen verbrand)alvast gefeliciteerd met bob.
    have funxxxuit holland

  • 13 Oktober 2004 - 14:51

    Simon:

    wat een leuke verhaaltjes zeg! ik krijg er ook weer zin in, marieke is nu naar parijs en ik mag in nederland blijven, gelukkig schijnt de zon nog! bob gefeliciteerd
    en jij nog veel plezier daar marleen groeten x Simon 0610731479 en tegenwoordig ook thuis te bereiken... 070 3547980

  • 18 Oktober 2004 - 15:03

    Sabientje:

    Marleen hoe gaat het? Ben je lekker aan het bruin worden? Ik niet:-( Ik heb ook een site hier..www.surfsab.waarbenjij.nu Leuk he?
    Geniet maar fijn van het reizen! Kus!

  • 19 Oktober 2004 - 17:03

    Desiree En Sharon:

    Hey marleentje.

    Wat onwijs leuk wat je allemaal schrijft. Nog meer van die leuke mailtjes en we gaan ook maar op wereld reis denk ik.Hier is alles nog steeds hetzelfde, koud en saai. Denk ok niet dat je dat van hier mist. Nou tot het volgende mailtje. Die we weer met plezier zullen lezen. En tot in december dan willen we alle verhalen horen.

    Dikke kus en knuf

    Desiree en Sharon

  • 20 Oktober 2004 - 05:23

    Ellen Diemel:

    Hi Marleentje! Hey even gelezen hoe het met je gaat! Je beleefd daar wat, leuk vertel je alles, fijn dat wij met je mee kunnen leven.
    Veel plezier en hart. groetjes van Bend Oregon
    Kusjes Ellen & Nico

    Take care!!

  • 20 Oktober 2004 - 18:43

    Marieke:

    hehe ben eindelijk terug uit parijs. het leken wel 14 marleentjes dit jaar, alles was te ver lopen voor ze, maar ja ik had ze gewaarschuwd'dames gimpen, geen hakken' maar niet geluisterd. maar uiteindelijk vonden ze alles geweldig ook al is het veel lopen in parijs met juf marieke, haha1 klinkt herkenbaar voor je niet? haha! ik wil ook op een olifant, nou niet eerlijk!! jij? raften en in de bush busch? goed hoor, je begint op broertje en op mij te lijken, haha! nou het huis gaat langzaam de goede kant op, na de hele dag zoeken eindeljk tegels voor de keuken gevonden nu nog voor de badkamer de gote besissling nemen, bad of toch maar douche, ik denk dat het drie hoek bad word, maar wirhpoo maar mischien toch maar niet, word te duur dan. zijn bezig met muur poster uit te zoeken, strand? of strand met palmboom? of toch maar regenwoud?zeg jij het maar. nou ik geniet van je verhaaltjes, ga zo door en geniet van de leuke tijd.ik mis je heel erg.
    kus marieke

  • 20 Oktober 2004 - 18:44

    Marieke:

    oh oeps, vergeet nummer te zetten: 0611323392
    kus marieke

  • 21 Oktober 2004 - 14:16

    Melissa:

    He marleen,

    Fijn dat jullie het naar je zin hebben :-) Thais eten is lekker hè, fijn dat je het allemaal lust!! Klinkt allemaal om jaloers op te worden (ben ik dan natuurlijk stikum ook ;-)). Thanks voor het lieve verjaarsbericht :-), groetjes aan Stephanie en een dikke kus voor jou

    Don't forget, keep on smilling :-)

  • 21 Oktober 2004 - 14:37

    Bob:

    Hoi marleen, hoe gaat het? Wat een leuke foto staat er op je website, de rust en gezond eten maken je wel weer jong :-)

    Denk haal even een grapje uit, anders ga je me nog vergeten :-)

    Veel plezier en groeten aan Stephanie.

    Groeten Bob

    (als je het leuk vind kan ik nog meer foto's plaatsen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 18466

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: