straks Chiang Mai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu straks Chiang Mai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

straks Chiang Mai

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Oktober 2004 | Nederland, Amsterdam

Beste mensen,

Hier een bericht van mij. Van een persoon uit het thuisfrond heb ik vernomen dat er mensen zitten te wachten op een nieuw bericht. Aangezien ik nog niet veel had meegemaakt heb ik nog niet eerder geschreven.

Na aankomst zijn we precies 1 dag in Bangkok (verder als BKK te noemen) gebleven. na aankomst overvalt deze stad je behoorlijk. Vandaaruit zijn we dus naar het strand gegaan( we =stephanie en ik)Om iets anders te doen als dat ik al had gedaan dacht ik naar een apart plekje te gaan. Uitgekozen: Hua Hin. Grootste fout ooit. Die plek waar vroeger de koning altijd op vakantie ging. Tegenwoordig hebben ze daar een hilton en aanverwanten vrienden. dat betekend dus alleen maar suffe oudjes en niets te doen. Natuurlijk was er bij aankomst een heel slim blondje die dacht dat we daar wel 3 nachten zouden slapen en ons zouden vermaken. Dom blondje dus. In elk geval door mijn toedoen hebben we ons daar een beetje verveelt. Tot we vrienden gingen maken met de jongen van de taillor waar we ook een broek hebben laten maken (alle broeken hier zijn ons te kort) Ook dit was niet een slim idee. de jongen een indier en een vriend hadden iteindelijk andere plannen met ons. Op dat moment moet je iemand heel suptiel afwijzen aangezien we al een aanbetaleing hadden gedaan voor onze broek die de volgende dag klaar zou zijn. oeps! broek was volgende dag niet verknipt dus hebben het netjes gedaan.

natuurlijk zijn we ook meerdere malen bedonderd. Je vraagt een tuk tuk mannetje om je naar the southern busstation te brengen hij brengt je naar een reisbureautje. De nieuwe missie is dus ales zo goedkoop mogelijk te doen. soms slagen we er in. Voorbeeldje: heenweg Huan Hin 590 bath terugweg 44 bath. hoef waarschijnlijk niet voor jullie uit te rekenen wat een winst we maken.
Dan hebben we nog de beste investering ooit. voor 44 bath heb je hier een kaart waar aale buslijnen opstaan. Ok het blijft zoeken, maar het is weer een nieuw spel.Als het lukt is echt een overwinning. de bus is nameliojk maar 4 bath. al het andere is 10,20 of 30 keer zoveel.
Word al een echte thai dus. Zit in lokaal vervoer. Het eten is ook leuk. elke avond probeer ik wat nieuws thais uit. 1 groot feest alles is lekker. veel is wel vet maar moet de hele menu kaart proberen en al dat lekkers nog wat ze op straat hebben. Zoals je begrijpt: een tonnetje is in ontwikkeling.
Het enige wat me niet echt lukte is als een thai roken. Ze hebben hier namelijk ook eigen merk sigaretten. In thailand geproduceerd. Dit zijn hele zware sigaretten. Dag 1 ging wel redelijk. als je camel rookt kan je best wat hebben. Dag 2 goh mijn keel gaat wel kriebelen. hmm slaap ik op de tocht. Dag 3 krijg last van een trekkende zware borst. hmm zou het misschien toch aan de sigaret liggen...? Dag 4 oke ik geef het toe ik krijg ze niet meer weg. jammer voor de intergratie maar japan heeft ook goede siageretten te bieden en ik kan weer ademen.

Zoals jullie merken hebben we dus veel ondekt en gaan we nog meer ontdekken. ik houd jullie op de hoogte van alles. straks gaan we naar Chiang Mai. Een stad die mij beter bekend is. Ook een lekkere rustige stad met een geusthouse met zwembad. Kunnen we lekker onze boekjes lezen.

veel liefs,

marleen.

  • 05 Oktober 2004 - 10:59

    A.:

    Ik dacht al je bent in slaap gevallen in die heerlijke hangmatjes!!
    Fijn dat we een eerste bericht hebben ontvangen, dan weten we tenminste dat alles goed is/gaat!!
    Liefs, groetjes en tot een volgend bericht.

  • 05 Oktober 2004 - 11:12

    Sabine:

    Marleentje, het is een gepuzzel ja. Hier gaat alles goed eigenlijk:-) Ben druk aan het bedenken hoe en wanneer ik nu op vakantie ga....het gaat allemaal erg moeizaam. Ik laat het je weten als ik meer weet. Kus

  • 05 Oktober 2004 - 11:45

    B.:

    He, het eerste verslag! Cool, het klinkt wel erg lowbudget :-) Wie is A. eigelijk?
    groetjes bob

  • 05 Oktober 2004 - 12:06

    Rint De Jong:

    Hallo, wat een ontdekkingen. Houd deze goed in gedachten, want in alle landen rond de evenaar gaat het zo. Dus je kunt er veel plezier aan hebben.
    Groeten
    Eveliene en Rint

  • 05 Oktober 2004 - 12:38

    Gees:

    ha...dat klinkt als een hoop gedoe. Het is vast een feest om alles uit te vinden. Jullie liggen vast regelmatig in een deuk. Het verhaal over de broeken kon ik niet helemaal volgen hoor. Maar dat van dat tonnetje wel! Haha! hier is het herfstig, en ik ben heel druk maan het werk met vanalles. Moet je nou weg zijn nu dat ik eindelijk mijn t-shirts laat bedrukken?? Ook alles kids met stephanie?? geef haar maar een dikke kus (en jezelf ook natuurlijk)

  • 05 Oktober 2004 - 13:07

    Laury En Niek:

    ha die marleen (en stephanie ook natuurlijk), wat heerlijk om iets van je te lezen. het is zeeeeeer herkenbaar. krijg gelijk heimwee kriebels. gewoon blijven oefenen (op alles!!) en wordt je elke dag een beetje wijzer.
    ps waren driekwart broeken niet juist in de mode??

  • 05 Oktober 2004 - 17:37

    Eveliene I:

    Ademloos volgen we je reis,ik was ook in Hua Hin en vond het er wel leuk.Maar voor jullie te stil.Al iets van het Boedishme opgestoken?

  • 05 Oktober 2004 - 19:37

    Boytje:

    Ha nicht! Ben bijna een weekje thuis en ben nu al jaloers op je.....Azie; ik ben er verliefd op. Hoop dat je veel geniet daar. Nog een kleine tip; als je rustiger plekjes zoekt dan BKK (Khao San Rd vond ik veeeel te druk), probeer eens een uitje naar Laos (Luang Prabang vond ik super!). Ik ga je op de voet volgen in ieder geval!

    Groetjes,

    Boy

  • 05 Oktober 2004 - 19:54

    Oom Hans:

    Zo te lezen vermaak je je best. Ik probeer je reis te volgen en het lijkt me een heel eind van Hua Hin naar Chiang Mai. Maar ja, je hoeft het hele stuk niet te lopen. Marleen en vriendin geniet maar lekker van al het moois wat je ziet, we zijn nieuwsgierig naar wat plaatjes. Groetjes Hans.
    En natuurlijk óók Lenie.

  • 06 Oktober 2004 - 10:53

    Floor:

    Hoi lieve Marleen en Stephanie, fijn dat het goed gaat maar ik ga van het lezen over het Thaise eten wel erg watertanden.
    Groetjes,

  • 06 Oktober 2004 - 12:08

    Robert:

    nou me ma en ik lagen in een deuk,gelukkig maak julie al veel mee, misschien had je nog ff door moeten paffen ,was je daarna meteen gestopt hahaha.op naar het volgende verslag,dikke x hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 18473

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: