Kuala Lumpur!!!! Singapore - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur!!!! Singapore - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur!!!! Singapore

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 November 2004 | Maleisië, Mersing

ja daar ben ik weer.
weet niet waar ik moet beginnen met vertellen en was het ook eigenlijk niet van plan. Morgen ga ik naar pulau (=eiland) Tioman. Daar hebben ze niet veel facaliteiten en het werd me aangeraden om dus nu eerst te gaan internetten. Mersing opzich is niet een boeiend plekje maar was te laat om de boot te nemen dus ben ik hier een beetje gestrand.
Het spannende hier is dat ik in een geusthouse zit en de eigenaar is de malay man die alles regelt voor het televisie programma expeditie robbinson. hele aardige man en af en toe gaat hij ook naar europa. Hij heeft al een bezoek gedaan aan amsterdam en ik heb hem een tour in den haag beloofd. Twee maanden geleden stond er in de reiseditie van de volkskrant een interview met deze man.

Maar dan nu de afgelopen dagen. ik heb een week in Kuala Lumpur gezeten en het weekend in singapore doorgebracht. En.....ik ben verliefd geworden. niet zoals jullie denken, de gelukkige is namelijk een stad.Kuala wel te verstaan. Denk dat ik hem wel inmiddels bij zijn voornaam mag noemen. eigenlijk moest ik wat langer blijven omdat ik daar mijn visa voor india heb geregeld. maar ik heb van elk moment genoten en verlang eigenlijk nog steeds terug. Ik heb daar gewinkeld!! en veel. het is daar echt een shoppingmall paradijs. met juiste maten ipv al die mini thaise spullen en in november is het sale. Julie begrijpen wel dat ik daar helemaal liep te kwijlen. Wat ook heel handig is dat iedereen daar zo goed engels spreekt dat er ook gewoon engelse bladen en kranten te verkrijgen zijn (ik lees nu de cleo een beter variant op de cosmopolitan) maar in de krant las ik een stukje dat ik voor jullie zal vertalen:

woensdag 3 november, Kuala Lumpur heeft er een nieuwe atractie bij!
Onlangs is er een vreemd wezen in kuala lumpur gesingaleerd. Bij de petronas towers (de twin towers) heeft een groep jongetjes de gelegenheid gehad om dit wezen te fotograferen. Ze zeiden dat ze het wezen gesproken hadden en dat het erg vriendelijk en meegaand met hun op zo'n 8 verschillende foto's wilde staan. Het resultaat toont wel dat het wezen het toch wel erg vreemd vond.
Ook verschillende taxichaffeurs en standhouders hebben het wezen aangesproken. Iedereen die het tegenkomt blijkt er mee te willen praten. Wie deze atractie ook wil tegenkomen doet er goed aan om gewoon door de stad te wandelen het blijkt dat het wezen erg graag door petalingstreet in china town rondwandeld en erg in het lokale eten geinterreseerd is. Vooral bijzonder was om haar sticky (plak)rijst te zien eten uit een bananenblad.

Dit stond daar dus in de krant. Drie keer raden wat de atractie is....
ook ben ik daar naar een heel leuk pret/waterpark geweest.Sunway lagoon. Ik vond het zo leuk dat ik daar wel een souvenier van wilde. Daar heb ik een grote theebeker gekocht. Deze kan natuurlijk niet in de minirugzak (die trouwensuitpuild na al het shoppen) deze moet ik dus apart in mijn hand bij me dragen. In december horen jullie of het me gelukt is om hem heel thuis te krijgen.
Concluderend het is een hele mooie (lake gardens, butterfly park) fijne (om te wandelen en vooral als het donker is en de lichtjes gaan aan) en veilige (iedereen past op je en is behulpzaam, daarbij is het openbaarvervoer super. kunnen wij echt nog wat van leren) stad. Ik raad het echt iedereen aan. heel maleisie trouwens (zover ik het den gezien heb) thailand zou ik niet iedereen aanraden maar dit duidelijk wel. enige nadeel en dat is mijn eigen schuld. is de regen. maar dat ligt gewoon aan de tijd van het jaar.

Dan ben ik ook nog naar singapore geweest. Gek zo leuk als dat ik Kuala vond viel dit een beetje tegen. Alles was heel erg duur. (het weekend heeft me 130 euro gekost) en het is heel westers. Als je in azie je zit wil je toch eigenlijk wel azie. Dat zal wel een afwijking van mij zijn. Ik heb er wel veel dingen gedaan. Heb een hele leuke cablecar trip gedaan, een nightsafarie. een dierentuin, was erg bijzonder. Uiteindelijk is het een heel mooi eiland waar alles perfect is gereld. net een soort fantasie wereldje zeker sentosa eiland. Uiteindelijk heb ik toch liever iets meer onspannen sfeertje als in de andere twee landen. Wat ook een nadeel is dat ze daar hun kinderen een vrije opvoeding geven, dit houd in dat alle kinderen schreeuwen en zeuren. Net als bij ons. Opvallend is dan weer dat singapore overheersend christelijk is. ipv moslim, boedist, sikh oh hindoe. Uiteindelijk ben ik aan de verschillende geloven wel een beetje gaan wennen. Eerst had ik nog wel wat problemen ermee omdat ik alle normale gebruiken en de manier van doen (vooral van de mannen) niet echt kende. Daar ben ik nu iets meer aangewend. waar ik nog wel problemen mee heb is het eten. Oh wat mis ik al die lekkere groent uit thailand. Hier zijn ze daar echt matig mee. Ze zijn dol op vet en de india cultuur doet alles met bonen en aardappelen. Alle culturen hier houden van vlees heel veel vlees. mensen die mijn eetgewoonte kennen weten dat dit allemaal juist de dingen zijn die ik maar niets vind. Voor het eten trek dus ook heel erg naar de chinese bevolking toe.

dit is het weer voor even. een beetje rommelig geschreven maar heb alle indrukken nog niet echt verwerkt.

ook nog sorry dat ik zo weinig persoonlijke mails stuur. maar de tijd gaat zo snel voor bij dat je haast geen tijd hebt om veel mails te versturen.

Marion: ik heb op internet het gelezen van theo. Na pim dit weer....vreselijk.

  • 08 November 2004 - 13:49

    Melissa:

    Marleen, wat een belevenissen :-) Heel cool om te lezen dat je allemaal toffe dingen en plaatsen aan't bezoeken en aan het doen bent. Kuala Lumpur vond ik ook een gave stad, ik was daar ook helemaal weg van :-) Nu weer lekker chillen op een eiland. Als het er zo uitziet als bij expeditie robinson dan zit je gebakken!!! Hoe vond je de Dierentuin in Singapore en ben je nog naar het vogelpark en de hindoestaanse grotten in Kuala Lumpur geweest??

    Veel plezier op einlandje. Dikke kus
    Melis

  • 08 November 2004 - 16:44

    Sabine:

    Je bent een attractie! Dat wou je toch altijd al??? Heb jij even geluk:-) Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt....en ik vind het nog steeds jammer dat we elkaar mislopen in december. Maar ik zit dan al op een berg. Ik zie je dus over heeeeeeeeeel lang pas.....maar ben blij dat het goed met je gaat! Pasop jezelf! Kus!

  • 09 November 2004 - 07:49

    Laury:

    hoi lieve marleen,
    wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    hadden ze je trouwens in kuala geen baan in singapore kunnen aanbieden, zo'n bekendheid kunnen ze toch overal slijten .... en je portomonai overleeft singapore meestal door te werken: hetzij in de film (vond ik een te gekke ervaring) , hetzij als duurbetaald naaktmodel op de tekenacademie (toen durfde ik dat nog niet).
    ben heel benieuwd hoe je tioman eiland vind .... heb ik namelijk nog een paar horror stories over die ik je nu zal besparen hihi.
    geniet meid dikke kus ook van niek.
    ps gisteravond heeeeeeeeeeel lekker bij je moeder gegeten en heeeeeeeeeeeel veel gekletst.

  • 09 November 2004 - 16:28

    Bianca BZK:

    Hallo Marleen, ik lees het al, jij komt hier vast niet meer terug, jij wordt vast een tv beroemdheid. Eerst de krant en dan de tv. Grapje, nee zo te lezen vermaak jij je prima. Hellup, ik ben wel een beetje jaloers op je hoor. Ik wil ook wel lekker reizen. Groetjes verder!

  • 09 November 2004 - 19:43

    Milou:

    He UBER MUTS. Leuk om te lezen joh. Ik ga volgende week weer lezen wat er allemaal met je gebeurd is. Weet je het trouwens al? Wat ik je niet durf te vertellen.

  • 10 November 2004 - 10:45

    Gees:

    heee marleenen,

    wat was dat wezen? Stond jij in de krant?? Ik snap hem niet...ben ik dan blond?
    Ik heb bijna een eigen website...als 'ie af is stuur ik je wel een link. Wel kijken dan he??! Veel plezier met al je belevenissen en ik ben benieuwd hoe het verder in india zal verlopen. Ik heb een bepaald beeld van dat land waar ik van hoop dat jij dat gaat veranderen met je verhalen. kuskus

  • 10 November 2004 - 10:56

    Sabientje:

    Marleentje, wees maar blij dat jij gewoon tussen de moslims zit, want waarschijnlijk is dat minder gevaarlijk dan er een paar in een christelijk land te hebben wonen. Het is een chaos in Nederland....eerst Theo van Gogh en nu het Laakkwartier afgezet, ivm een terroristische actie. Zelfs hetluchtruim is tot 700 meter gesloten......en we zijn breaking news op CNN.....je verzint het niet:-) Maar ik hoorde dat je met Marieke hebt gekletst gisteren over de telefoon....en dat het goed met je gaat en dat je een paar duitse vrienden hebt gemaakt waarmee je verder gaat reizen in Thailand. Helemaal te gek joh! Maak maar veel plezier! Ik ben blij voor je:-)Kusjes!

  • 12 November 2004 - 11:10

    Bob:

    He moviestar!

    Ik ben gewoon de eerste man die reageerd :-) hoe gaat het? Schiet al aardig op wanneer je terug komt. Ik heb de foto's van Stephanie gezien, erg cool (kwam ook wel een beetje bekend voor(joe's place...)).

    kus je broertje

  • 16 November 2004 - 20:10

    Rob:

    he marleentje,
    alles gaat goed lees ik.
    was ff schikken hier bij mij achter.terroristen op gepakt,granaten ontploft.
    ben wel benieuwd wat milou bedoelt met weet je het al.

  • 16 November 2004 - 20:14

    Rob:

    gaat het een beetje zo in je eentje.goed eten he.
    lekker geshopt.
    je komt bijna al weer ff terug,gezelliggg.
    ga nu sex in the city kijken ,tot snel.

    xxxx

  • 17 November 2004 - 10:34

    Sabine:

    Marleen,

    Ik ga 28 november of 29 op pad naar Frankrijk. Ik mis je echt op een paar dagen na! Ik heb heel veel zin. Hoeven trouwens niet meer kamer onder te huren via A&N (Charlie is gewoon genaaid die keer dat hij mijn kamer onderhuurde, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen:-( Had jij ook makkelijk kunnen doen eigenlijk, maar misschien vind je wel wat moois als je terug komt:-) Kusje uit Nederland, en hoop niet dat je zieker bent geworden na het msn gesprek met Jauke....hij vertelde me dat je ziek bent/was:-) Doei meis!

  • 19 November 2004 - 21:35

    Oompje En Tante:

    Marleen we volgen je wekelijks met je storys en beleven veel mee met je .Veel plezier nog en tot op het grote OLDIES feest in December.Jannie en Geert

  • 23 November 2004 - 11:23

    Bob:

    hoi, hoe gaat het?

    Ga je je site nog een keer updaten?

  • 24 November 2004 - 10:19

    Benny:

    Hoi Marleen,
    Bedankt voor je fantastische verslagen. Ik hoop je 6y december in gezondheid te ontmoeten,
    Liefs, Benny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 18462

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: