regen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu regen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

regen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 November 2004 | Thailand, Bangkok

Oke mijn titel is deze keer niet zo positief klinkend, maar later zal duidelijk worden dat dit het best alles omschrijft.
Door mijn eerste graad familie ben ik er duidelijk op gewezen dat het echt wel weer tijd was voor een update. Dat klopt ook want er is inmiddels veel gebeurt en ik ben al weer op verschillende plaatsen geweest.
dus ik begin maar waar ik geeindigt ben. In mersing in het geusthouse van de expeditie robinson meneer sliep ik in een dorm room. grappige was dat er niemand was behalve een duitse jongen (flo) die ook bij me in de bus zat vanuit singapore. was wel grappig om de boel voor je zelf te hebben. rond bedtijd hoorde we een vreemd geluid. wij maakte er uit op dat er op het plafont ratten liepen. en aangezien er een gat in het keukenplafont zat begrijpen de meeste wel hoe heerlijk ik geslapen heb. Flo had een vroege boot dus die was eerder weg. aangezien we toch al een kamer gedeelt hadden besloten we dat op Pulau tioman ook maar te doen. Bij aankomst bleek dat de zeer sociale Flo aan het kletsen was met de Noorse Erik. Dit bleek een jongen te zijn die hij iedere keer op de vreemdse plekken tegenkwam. op het vliegveld op straat en nu sliep hij in het hutje tegenover ons. Tioman was een rare gewaarwording. Laagseizoen in maleisie is erg apart. Het hele eiland was verlaten. van de 12 geusthouses waren er maar 4 voor de helft open. er waren maar twee plekken om te eten. Deze plekken hadden erg leuke menukaarten maar niets van wat er op stond. Alleen fried rice met chicken. De heren waren gekomen on te duiken en daar was alles van gesloten. Wat wel erg leuk was dat 's ochtens toen ik mijn sigaretje ging roken de hele boel was overgenoemen door aapjes. heel leuk om te aanschouwen zo'n 20 apen die rondbanjeren. uiteindelijk zijn we wel korter op tioman gebleven dan het plan was. Ik zeg we want ik ben met ze meegegaan naar kuala lumpur. Jaa terug naar die heerlijke stad!!! Waar ik uiteindelijk weer aan het kopen geslagen ben. Iedereen staat versteld hoeveel ik in mijn kleine rugzak gepropt heb.
In kuala lumpur regende het weer heel erg. Goede dagen begon het pas om 4 uur maar de meeste dagen begon de regen al om 2 uur. Met de aankomende feestdagen daar, Indiaas en maleisies nieuwjaar precies na elkaar. Dat zijn dus 6 vrije dagen waarin iedereen naar familie enzo in het land gaat. Dit maakte vervoer erg moeilijk. Vandaar dat ik had besloten dat ik maar weer terug naar thailand ging en hoopte dat daar het weer beter was.
Aan gekomen in Had Yai bleek dat ik geen boot meer kon krijgen naar Ko lanta en moest dus daar overnachten. Zo kreeg wel de kans om ook nog wat van deze stad te kunnen proeven. de volgende ochtend zou om 8.30 mijn minivan vertrekken. deze ging uiteindelijk 15 minuten te laat. om mij daarna af tezetten bij een andere plek om de hoek. De juiste minivan vertrok om 10.30. aankomst in krabi (ze zeiden dat trang niet mogelijk was) 12.30. daar bleek mijn boot niet meer te gaan maar ik kon wel met een bus erheen. begreep er al wat minder van. maar kom me ticket omruilen en om 15.30 zou mijn bus vertrekken. oke 3 uurtjes wachten dus......de bus vertrok om 16.15 vanwaar we terug naar trang reden!!!!! ik wist het wel. daar een pondje namen een eiland met een zandweg vol met gaten doorkruiste (ben helemaal doorelkaar geshaked) om weer een pondje te nemen. aankomst op de plaats van besteming ongeveer 20.00. op een gegeven moment wil je niet meer weten hoe laat het is. er was mij namelijk gezegt dat het 4,5 uur zou duren. Aangekomen bleek dat ik een heerlijk plekje aan het strand met een zwembad had uit gezocht. was daar heel erg fijn. heb daar een boottocht gedaan. Wilde graag het strand van de beach zien. Bij de tocht zat ook een snorkel gedeelte. nog nooit gedaan. er was een thaise insructeur en die zag mij natuurlijk gruwelijk vechten met het masker en dat luchtpijpje. hij heeft me geholpen en heeft me de mooiste vissen laten zien. Nooit ggedacht dat ik dat zo leuk zou vinden. Heb alleen nemo niet gevonden. Verschillende dagen begon het aan het eind van de dag een beetje te regenen. vandaar dat ik dacht slim te zijn en naar de oostkust te verplaatsen. aangezien ik daar toch uiteindelijk heen wilde gaan ivm de aankomende full moon.
hier heb ik weer een beetje een reeds bewandeld pad gekozen. eerst naar samui. weer bij dat zwembad en een leuker hutje dan de vorige keer. was iets ruimer maar leuker gelegen. Na die leuke boottocht op ko lanta dacht ik dat hier ook te doen. deze tocht was alleen heel anders. het was een gewone taxiboot we mochten ergens snorkelen waar de vissen met eten gelokt werden. daarna konde we naar het strand zwemmen en daar zijn we een aantal uur gebleven. dat was alles. ach heb wel weer lekker mijn boek kunnen lezen en gezien hoe thaien zich op vakantie vermaken. die nemen graag nat zand mee in een etensbakje als souvenier. het weer was al duidelijk minder en elke dag rond een uur of 4 begon het te regenen.
had 6 nachten geboekt en toen was het tijd voor Ko pagnang. had mijn boot gemist en de volgende boot ging niet door de storm. er stond al dagen een vorse wind en zwemmen in de zee ging niet echt door de stroming en de golven. maar ik had een zwembad dus maakte niet veel uit.
een nieuwe ticket gekocht voor een andere boot naar ko pagnang. dit boottochtje was erg zwaar. heb moeite gehad om mijn maag rustig te houden. aankomst was op woensdag tegelijk met de regen. donderdag regen. maar dan ook de hele dag stortregen. vrijdag weer de hele dag. dat was wanneer ik had besloten dat ik gek werd en de muren van het mini hutje echt op me afkwamen. Blijkt een thyphoon de hele oostkust te domineren, mijn geluk. die avond was de beroemde full moon party (begin hem een beetje overschat te vinden, ben ik verpest en verwend met de nederlandse feestjes?) de volgende dag vroeg heb ik mijn tocht naar Bangkok ondernomen. en daar ben ik dus nu. terug op khao san road (beroemde packpackersstraat) en deze keer (bob en stephanie!!) in een ander geusthouse. aangezien ik hier mijn tocht eindig wil ik wel even nog wat lekkers. vandaar airco warme douche en een zwembad. die ga ik zo eens uitproberen.
dat waren mijn reisverhalen van deel 1 van mijn reis. vrijdag zal ik terugkeren voor mijn moeders verjaardag om dat met haar te vieren. Ik ben maar even thuis en heb dus geen tijd om met andere af te spreken. maar dit word goedgemaakt omdat ik de meeste familie 6 december op mijn moeders feest zie. Voor de vrienden heb ik het al eerder aangegeven dat ik en bob zaterdag 4 december uitgaan. ik zal het heet leuk vinden als jullie meegaan. voor de mensen die niet echt uitwillen. we beginnen om 23.00 a 23.30 met een drankje te drinken bij de september. dus alleen voor dat gedeelte zou ik het ook heel leuk vinden om jullie te zien. buiten deze data heb ik geen tijd!!!!

laaste mededeling. van trekken in het buiteland word je dik. ik zou het fijn vinden als jullie niets over mijn lichaam zeggen, want dat licht HEEL erg gevoelig.
tot volgende week.

  • 28 November 2004 - 10:51

    Marieke:

    no ik kan niet wacten om je weer te zien, ik kom ook naar de september.geniet nog van de laatste paar dagen in de zon, strajes is het regen, haha! word even 1 par dagen wenen.
    kus marieke

  • 28 November 2004 - 11:35

    Sabientje:

    Nou Marleentje! En ik kreeg nog wel zo'n leuk bericht van je vanaf de Full Moon! Was het toch minder leuk dan je dacht? Heb je wel leuke mensen ontmoet? Heb je trouwens ook zin om naar huis te komen? Ik vertrek 2 december naar Frankrijk.......we missen elkaar echt op een paar uurtjes.....jammer, maar ik wens je in ieder geval nog veel plezier de laatste week in Thailand en hier in NL natuurlijk ook, voordat je weer de wijde wereld ingaat op weg naar Thailand! Kus!

  • 28 November 2004 - 11:36

    Sabine:

    Op weg naar India bedoel ik:-)

  • 28 November 2004 - 18:49

    Gees:

    hee leen, mooi verhaal weer, ik zie je wel op vier december!

    dikke kus

  • 28 November 2004 - 18:55

    Hans.:

    Ha Marleen.
    Leuk om weer iets van je horen en te lezen.Het is natuurlijk alleen maar lezen, maar hopen er volgende week meer over te horen op het feest van je moeder. We zijn benieuwd of je echt zoveel bent aangekomen als je schrijft, maar mocht het zo zijn dan zullen we alleen maar stiekum kijken en er niets over zeggen. Afgesproken moet je maar denken. Joh, Marleen, een hele goeie terugreis en we hopen je Maandagavond 6 december te zien. Groetjes Oom Hans en Tante Lenie. en......................natuurlijk óók van Erika en Marco. Doeg.

  • 28 November 2004 - 19:44

    Geert + Jannie:

    Hai Marleen.We zien je a.s mandag bij je Ma haar 50e verjaardag.Groeten uit Waddinxveen en een good flight.

  • 28 November 2004 - 20:00

    Mams:

    Hoi Mil
    Ik heb genoten van je verhaal,en kijk uit naar vrijdag.
    Goeie vlucht.
    Dikke kus Mams

  • 29 November 2004 - 14:27

    Steph:

    Daar was ze weer...tot snel (ik schrijf meer in mijn mail hoor :-)). Ik ben er iig ook bij za als alles goed gaat, maar daar kon je al op rekenen. Leuk! weer een dikke kus van mij x

  • 29 November 2004 - 17:01

    Melissa:

    He marleentje,

    Fijn om te horen dat je je ondanks veel regen wel goed vermaakt! Veel plezier op de verjaardag van je mams en natuurlijk zaterdagavond in Haagse stappen!!! Ik loop je mis en kan niet komen om dat ik dan net me bikini aangetrokken heb om te genieten van een weekie vakantie!

    Ben benieuwd naar meer foto's en verhalen!

    Dikke kus melis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 18473

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: