colorfull india - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu colorfull india - Reisverslag uit New Delhi, India van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

colorfull india

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 December 2004 | India, New Delhi

Ja mensen daar ben ik weer, typ hier leuk met een indier die op mijn scherm zit mee te lezen. Hij doet ze best maar want hij kan het toch niet lezen.

Allereerst wil ik zeggen dat ik vorig weekend het heel fijn heb gehad en leuk dat ik bijna iedereen weer heb gezien. De mensen die ik niet heb gezien vond ik jammer maar dat maken we in de zomer zeker weer goed. Het weekend was ook zo leuk dat ik erg weinig geslapen had. en dat nadat ik al met een slaaptekort door de vliegreis uit thailand kwam.....je begrijpt ik keek heel erg uit nar het slapen in het vliegtuig naar india. 's ochtends hadden mama en bob mij in de kou naar het vleigtuig gebracht. Ja ik had het heel koud op mijn slippertjes. maar india zou weer lekker warm zijn. In deze paar regeltjes zitten al een paar inschattingsfouten die ik heb gemaakt van de velen. alleer eerst was het maar 7 uur vliegen nou met het eten erbij bleef er weinig tijd om te slapen over. was dus vreselijk moe toen ik aankwam....in de kou! want ind dehli is het ook winter en zodra de zon ondergaat daalt de temparatuur tussen de 10 en de 15 graden.
een andere grote inschattingsfout die ik heb gemaakt was het eten. wat blijkt, fruit zijn ze zeer zuinig mee en groente dat zijn bonen, erwten, linzen aardapels en nog wat andere dingen waar je echt heel vol van gaat zitten. 1 keer eten en je hebt genoeg voor drie dagen. soms zelfs meer en het enige wat je na al die curry wilt is iets fijns als een maria kaakje (over datum natuurlijk zoals alles)
in dehli heb ik natuurlijk de sights bezocht wederom een teleurstelling. Vol trots lieten ze mij india gate en een tamb in ruines zien. Op dat moment voelde ik me een beetje verpest en durfde niet te zeggen dat die india gate maar een slap aftreksel van de arc de triomph is en dat het forum romane veel ouder en indrukwekender is. Daar en tegen is wel de lotus tempel is iets bijzonders. alle geloven komen bij elkaar elk door een andere deur bij het zelfde. elke geloof heeft de zelfde basis, allen geloven ze in een god alleen de uitvoer is anders. Natuurlijk is het wat beter dan mijn sipele uitleg.

na dehli ben ik naar goa gegaan en daar ben ik nu.Hier ben ik gekomen met een treinreis en een busreis tezamen duurde dat 41 uur, gesloopt maar ik ben in goa. Een tropisch gebied met strand veel strandfeesten (hoewel ze zeggen het, heb het nog niet ervaren door nog steeds slaapgebrek). Ik ben even aan het kijken of ik hier blijf voor kerst en oud en nieuw. denk het wel want dit is DE plek omdat te vieren. Zeggen ze en zo niet ben ik ook zo weer weg.

Jullie horen vanzelf wel hoe het verder gaat.

  • 13 December 2004 - 09:11

    Laury:

    ha die marleen,
    ja sommige dingen kunnen andere mensen je wel vertellen maar is het beter om het zelf te ondervinden. koud he zo in de namiddag. ach joh moet je maar denken dat je aan het einde van de dag weer lekker kan aankleden da's ook spannend hoor nadat iedereen je de hele dag in bikini heeft gezien.
    zijn je benen nog bruiner geworden? kan haast niet he.
    ik denk dat je de komende twee maanden nog aan het bijkomen ben van de afgelopen weken.
    ik vond het harstikke leuk om je weer even gezien te hebben.
    geniet van alles om je heen. dikke kus

  • 13 December 2004 - 19:01

    Marieke:

    fijn om zo snel weer iets te horen, haha die marleen, ik zie je al oververmoeid in de kou op je slipperjes, maar ja het is juist ook wel een beetje leuk om je te vergissen, dan heb je weer leuke verhalen.dat zijn de dingen die je aan zal terugdenken. en was de bus en trein propvol? goed dat je alweer richting strand bent gegaan? al een hangmat gevonden om in uit te rusten? hoop dat de volgende weeken leuk zullen zijn. kerstmutsje meegenomen voor de sfeer?
    was inderdaad leuk om je weer te zien, maar mis je nu wel weer hoor, haha! nou ga maar lekker een goed indiaas theetje drinken als het s' avonds koud wordt, dat ga ik nu ook doen.
    kus marieke

  • 14 December 2004 - 11:45

    Melissa:

    He marleen,
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Nederland. Was de verjaardag van je moeder leuk en zaterdagavond in de stad? Jammer dat ik je niet gezien heb, maar wijntje op het strand over een paar maanden klinkt goed!
    Thanks voor je lieve berichtje. Vakantie was errug lekker en ben drie dagen naar Venezuela op mini avontuur geweest en dat was heel tof. Indianen gezien en de jungle van het oosten van Venezuela! Isla de Margarita was ook heel leuk en voornamelijk lekker warm. Jammer dat het hier nu nul graden is, je boft dus dat je kerst lekker warm zal zijn, ben best jaloers op je! Hoop dat je een fijne kerst en oud en nieuw zal hebben in India :-)

    Dikke kus

  • 19 December 2004 - 16:23

    Geert En Jannie:

    Hai Marleen .we volgen je weer en pr kerstdagen en een leuk oud en nieuw en je zag er goed uit op het bejaardefeest van je moeder.Groeten van de familie uit Waddinxveen.

  • 20 December 2004 - 22:15

    Ria:

    Hoi Marleen leuk al die verhalen van je dit is wel echt genieten jammer dat ik je niet gezien heb laatst maar alle begrip voor Stephanie is van de week kennis komen maken ben ik blij mee begint de eerste zaterdag in het nieuwe jaar Marleen ik ga je nu heel gezellige feestdagen toewensen en een heel veel reisplezier in 2005 Hartelijke groeten van John en Ria

  • 21 December 2004 - 20:34

    Hans En Lenie.:

    Hoi Marleen.
    Leuk weer iets van je te horen na je gezien te hebben op het feest van je Ma. Je beleefd nog steeds genoeg, van koude nachten tot lange en verre (trein)reizen. Geniet er maar van, we volgen je verder op je reis. En.............vanaf deze plaats, prettige Kerstdagen en een goede jaarwisseling met een goed begin zullen we maar hopen. Het beste en de groetjes van ons allemaal.
    Hans, Lenie, Erika en Marco.

  • 24 December 2004 - 10:44

    Frans/ Household:

    Ha, Marleen ik lees je belevenissen allemaal en vindt ze erg leuk. Ik hoop dat India je toch nog geeft wat je er van verwacht had. Ik wens je Prettige feestdagen en een goed nieuwjaar met veel feestjes.

  • 25 December 2004 - 18:20

    Steph:

    Ha Marleen..eerste kerstdag en France. Zit in een mooi kasteel in the middle of nowhere veel te eten en te drinken pfff. even rust,want ze zitten nu Travel Persuit in het frans te spelen en ik snap daar geen bal van haha...ben toch nooit goed geweest in dat soort spelletjes hoe dan ook. Nog maar een glaasje wijn...op jou :-) x

  • 27 December 2004 - 02:24

    Nico En Ellen:

    Hi Marleen! He' even een kijkje maken op je website...nu in India! Lekker weer zo te lezen...wij zitten hier in de sneuw op 26 Dec. Merry Christmas to You Marleen...jij viert het heel anders dit jaar!!! Je maakt wat mee! India is niet een Christelijk land dus zal meschien helemaal niet gevierd worden????
    Wij gaan even een kort weekje naar Modesto toe, familie voor het oud/nieuw mee vieren....even 9 uurtjes rijden! Always good to go home! Wishing you a safe and happy, healthy and exciting New Year with many adventures and new place to discover!!!

    Veel liefs Ellen in Bend Oregon!! See you in March/April!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 18456

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: