nieuw land - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu nieuw land - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Ooijen - WaarBenJij.nu

nieuw land

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Oktober 2004 | Maleisië, Kuala Lumpur

beste mensen,

Ok ik ben alleen nu. Stephanie dus ook. Die zit nu in haar uppie in bangkok. Hoop dat het goed met het gaat!!!! k heb haar trouwens belooft dat ik bij terugkomst met haar op aquarobics ga. Jullie zijn mijn bewijs dus dat ik dat ook echt ga doen. Ik word nog eens een keer sportief. Heel misschien als stephanie terug is schrijft zei ook een stukje voor de site om te laten weten hoe zij thailand met mij heeft ervaren. Kunnen jullie ook van een ander horen hoe onze belevennissen waren.

Het laaste wat jullie van me gehoord hebben was dat ik op samui zat. Daar hebben we het heel erg naar onze zin gehad. We hadden daar een zwembad dus dat was heel fijn en zijn daar ook lekker bruin geworden. We hadden wel inmiddels al geboekt om naar ko pagnang te gaan. Daar zouden we langer blijven dan op samui. Was niet zo'n slim idee want uiteindelijk zonder zwembad was er wat minder te doen. Het duurde mij iets te lang daar. We moesten wel wachten want we wilde natuurlijk naar de beroemde full moon party. Daar zijn we geweest en dat was erg leuk. Net dancevalley op het strand.
Ik moets alleen wel na de full moon party om 7 uur 's ochtens op de boot zitten. Dat was uiteindelijk een nachtrust van 1,5 uur. niet veel dus. Na een hele dag van boot naar bus naar andere bus wachten wachten wachten ben ik in maleisie aangekomen. Eerlijk gezegt moet ik toegeven dat dit niet geheel vlekkeloos gaat.

Allereerst kwam ik een beetje versuft (lees: toch wel moe) aan. na twee stappen gezet te hebben kwan ik een greppel tegen in het donker. Wij hebben kleine gootjes en hier hebben ze een goot die is wel 1 meter diep. Met rugzak en al lag ik daar dus een kleinbeetje lomp te wezen. De schade valt wel mee. Vooral schaaf wonden en blauwe plekken. Niets ernstig dus.
Dan het volgende, na alle geusthouses van thailand is het in maleisie beter om een bed te nemen in een dormroom. Dat is een kamer met meerdere personen. Allemaal vreemde dus. Ook dat was wel even wennen. Heb een kamer met een duits jongetje en een maleisiese man. Ja het zijn gemixte kamers. Heb gister leuk met deze mannen gekletst en ook goed kunnen slapen. De maleisiese man neemt me zo mee naar het penang museum hier. Is wel handig iemand die de weg een beetje hier weet.
Het is namelijk weer een totaal ander land als dat thailand was. De cultuur is heel anders, waarschijnlijk omdat het ook weer een heel ander geloof is. Tot zover vind ik de mensen hier wel aardig. niemand rent er achter je aan om je over te halen om weer het een of ander te kopen of grbruiken. en ze spreken een stuk beter engels. Het verkeer is minder en rijdt ook langzamer. Heerlijk. nu alleen nog uitkijken voor de greppels.
Mijn gids voor het museum is er weer. Ik schrijf jullie gauw weer hoe alles gaat.

nog 1 mededeling. Ondanks alle beloftes doet mijn telefoonkaart het hier niet. grrrrrrr. ben nog aan het denken of ik een maleisiese kaart koop. in elk geval als ik weer in thailand ben heb ik heel veel om te smsen!!!!!

groeten,
marleen.

  • 30 Oktober 2004 - 08:50

    Hans.:

    Ha die Marleen.
    Wat een belevenissen allemaal en dan nu in je uppie.
    Geniet maar lekker door, ben ook heel benieuwd naar een fotootje van al die mooie dingen waar je over schrijft.
    Dus we blijven je volgen ook al ben ver bij ons vandaan.
    Nog veel plezier en blijf op jezelf passen en tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes Hans en Lenie.

  • 30 Oktober 2004 - 09:17

    Steph:

    Haha...Marleentje toch, nu al in de greppel belanden..ik ben ook in donker aangekomen en echt alles zat vol nondeju! Het was ook een akelige tijd (5.00) en alles was haast nog dicht. Na een paar uurtjes in een krot gelegen te hebben had ik er genoeg van en heb me verplaatst naar de Buddy lodge (ja die met het olifanten zwembad). Heerlijk die airco en HBO, ik ben echt happy :-) Ga zo Grand Palace bekijken. Tot snel x

  • 30 Oktober 2004 - 09:41

    Steph:

    Oh ja...niet dat jij nog veel moois mee gaat maken, maar ik heb gewoon een kastje/meubeltje naast me staan waarmee ik airo/tv/wekker en licht kan regelen haha. Sorry, maar zeker als jealleen bent is dit genieten en zeker te midden van KoaSan :-)..is ook maar eenmalig hoor.

  • 30 Oktober 2004 - 10:03

    Sabine:

    En niets over het visum! Je bent gewoon illegaal een dag te laat de grens over gegaan! Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt meis! Dikke kus!

  • 30 Oktober 2004 - 12:20

    Rint De Jong:

    Hoi Marleen,
    Beter in de greppel belanden, dan in de goot!!!
    Maleysie is makkelijker omdat dat in het verleden Engels is geweest. Die invloeden zal je daar ook nog wel tegen komen.
    Hier is alles goed en we kijken uit naar de volgende belevenis.
    Hug,
    Eveliene en Rint

  • 30 Oktober 2004 - 22:39

    Tineke:

    Hallo nichtje,

    Ik heb eindelijk de website gevonden. Je moeder is hier wezen eten vanavond en heeft me het adres gegeven. Het eten was hier trouwens erg gezellig. Ik vind het ook heel erg fijn om te lezen dat je het zo vreselijk naar je zin hebt. Je schrijft het ook op een manier die erg leuk is om te lezen. vanaf nu blijf ik je volgen. Heel heel veel plezier, geniet van alles en ik zie je volgende bericht wel weer.
    Heel veel liefs!!
    Tineke

  • 31 Oktober 2004 - 14:51

    Stephanie:

    Je mist een Holloweenfeest op Kao San Road...of niet :-) mij te druk x

  • 01 November 2004 - 07:55

    Marieke:

    nou smsjes zou je wel ontvangen, laat het snel weten als je een nieuwe heb, elk beicht is nog leuker dan het ander, na de reis gaan wij er gewoon een soort reis boek van maken, haha, mischien ga je er nog geld mee verdienen, hihi. nou laat me weeten hoe het museum was. veel plezier en kijk uit voor de geppels.

  • 01 November 2004 - 08:57

    Jannie En Geert:

    Hallo Marleen.We volgen je hier vandaan met belangstelling en zien je volgende belevenis tegemoet.Wat betreft het gootje??Ach je lijkt ook op je moeder en die loopt door hordeuren heen.Dus niets vreemd aan zo,n voorval.Plezier en groeten uit Waddinxveen.

  • 01 November 2004 - 10:49

    Charlie:

    zo dan wat een verhalen hier!!! ik wil ook....
    hier gaat alles verder zijn gangetje. Emiel komt morgen in ons huis wonen dus wat wordt feest haha vanaf nu houd ik je verhaaltje in de gaten!! veel plezier x

  • 01 November 2004 - 19:19

    Gees:

    hahaha....lag je helemaal verkreukeld te zijn!! Goeie bak. Is dat niet heel alleen nu dat je stephanie niet meer bij je hebt? Nou....eigenlijk denk ik dat jij met je hoge ouwehoer-gehalte wel heel snel mensen zult leren kennen.
    Leuk ook, dat we nu foto's kunnen bekijken. Ik vind deze site echt een hit!
    Nou, veel pleziertjes verder...ik ga zo naar de film!

    kussie!

  • 02 November 2004 - 20:19

    Marion:

    Lieve Marleen,
    Hier in Nederland is iets verschrikkelijks gebeurd. Theo van Gogh (filmmaker) is in Amsterdam vermoord.
    Geen leuk bericht uit je thuisland, maar het is niet anders.
    Dag lieverd, veel plezier verder met je reis.
    Marion

  • 16 November 2004 - 19:13

    Ro:

    he maleentje,
    hier ff kort groetjes van mij,xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Van eiland naar eiland zal ik hoppen in het zonnetje. Van hangmat naar hangmat zal ik gaan die mij daar nog extra comfort verschaffen. De wereld is mooi en daar moet van genoten worden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 18465

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 03 Maart 2014

Van Buenos Aires naar Lima

23 Augustus 2007 - 04 Oktober 2007

Azie 2007

25 September 2004 - 23 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: